Spring naar content

De Rudder Transport uit Kuurne doet onder meer koeltransport, de distributie voor Lidl en het transport van drukwerk. Het bedrijf opereert zowel in het binnen- als in het buitenland. Voor de internationale ritten worden de Renault Magnums ingezet. De Renault Magnum blijft met zijn ruime cabine en een stahoogte van meer dan 2 meter de droom van elke chauffeur internationaal vervoer. De volledig vlakke vloer en materialen en afwerkingen van de beste kwaliteit maken van de Renault Magnum meer dan ooit een voertuig waarin het goed vertoeven is. De Magnum is uitgerust met de DXi13-motor, een zescilinder in lijn van 12,8 liter. De Rudder Transport opteerde voor de hoogste vermogensversie van 520 pk met een koppel van 2.550 Nm van 1050 tot 1430 toeren per minuut. Voor de 19 Renault Premiums koos het transportbedrijf uit Kuurne eveneens voor de krachtigste versie: de krachtige 460 pk versie van de DXi11-motor. Die heeft een koppel van 2.250 Nm en is een van de zuinigste en milieuvriendelijkste motoren in zijn klasse. De Renault Premiums worden vooral ingezet voor binnenlands vervoer. Ook de 3 Renault Premiums Distribution zijn uitgerust met de DXi11-motor maar dan met een vermogen van 380 pk. Alle voertuigen hebben de automatische Optidriver+ versnellingsbak. In functie van het motortoerental schakelt deze gerobotiseerde versnellingsbak automatisch naar de beste versnelling. Slechte schakelmanoeuvres en rijden met een te laag of te hoog toerental wordt daardoor vermeden. Het onderhoud is beperkt, omdat er minder mechanische onderdelen in beweging zijn. De koppeling heeft hierdoor een langere levensduur.

Scroll naar boven