Spring naar content

Corneel Geerts Transportgroup (CGT) uit Antwerpen heeft een order van 10 opleggers geplaatst bij Van Hool. Het betreft 10 schuifzeilopleggers met een vast hefdak. Deze opleggers stellen CGT in staat een antwoord te bieden op de toenemende vraag naar ladingzekerheid, door de wetgever in strikte regels gegoten. In nauw overleg tussen Van Hool en CGT is bovendien een nieuw systeem voor inbraakbeveiliging ontwikkeld. De opleggers hebben een nuttige lengte van 13,62 meter en een binnenhoogte van 2,74 meter. De opleggers zijn laadzekerheid gekeurd tot 27 ton door TÜV-Nord volgens EN 12642-X. De koppelhoogte van deze opleggers bedraagt 1,13 meter. De insteekhoogte aan de zijkant van de oplegger is 2,66 meter. Omwille van het hefdak kan dit verhoogd worden tot 2,91 meter. Dit order bevestigt de meer dan 50 jaar samenwerking tussen Van Hool en de familie Geerts. Marc Geerts, CEO bij CGT : “We zijn uitgegroeid tot een moderne transportfirma die toegevoegde waarde creëert voor haar klanten. We transporteren ondermeer wijn en cosmeticaproducten voor enkele grote klanten in Europa. Zij willen uiteraard dat hun goederen ongeschonden op de bestemming komen. Onze jarenlange samenwerking met Van Hool resulteert in praktische oplossingen die aan de snel evoluerende behoeften van onze klanten tegemoetkomen. Robuustheid, flexibiliteit, veiligheid voor de chauffeur en zekerheid van de lading zijn de sleutelelementen van een goed uitgeruste oplegger. De 10 nieuwe wagens zijn zo uitgerust dat de veiligheid van de lading geoptimaliseerd wordt en de kans op beschadigingen drastisch beperkt.” De samenwerking tussen Van Hool en CGT gaat tot vijftig jaren terug. Oprichter Corneel Geerts zette toen een hecht netwerk aan transportlijnen uit naar de verste grenzen van Oost-Europa, die eveneens een ingenieus systeem aan terugvrachten genereerden. Ook de Scandinavische regio bleek een groeimarkt te zijn waar met een uitgekiende en efficiënte strategie een deel van de trafieken gerealiseerd werden. Vandaag opereert CGT op drie grote assen : de “Scanroute” (Scandinavië en Groot-Brittannië), de Sunlink (Zuid-Europa) en Oost-Europa. Momenteel worden er 70 trekkers en 134 opleggers op deze routes ingezet. Het bedrijf telt 97 medewerkers.

Scroll naar boven