EEN ZWAK VOOR DE RENAULT PREMIUM ROUTE

Het West-Vlaamse bedrijf Delcatrans, dat gevestigd is in de industriezone LAR te Rekkem, heeft duidelijk een zwak voor Renault Trucks. De laatste aanwinst is een Renault Premium Route 430.19T met EEV-motor, die de bestaande vloot van een dertigtal Renaults komt versterken. Het gros – zowat 90 procent – van de activiteiten van Delcatrans bestaat uit containervervoer. Daarnaast voert Delcatrans ook transporten uit met schuifzeilopleggers, en haalt het een klein deel van zijn omzet uit ADR-vervoer en groepage. Naast het wegtransport beschikt het bedrijf ook over een logistieke poot (Delca Logistics), met 15.000 m² aan opslagruimte in Rekkem en een containerterminal met spoorconnectie. Delca Logistics biedt bovendien nog een aantal specifieke diensten aan, zoals voorraadbeheer, orderpicking en stripping en stuffing van containers.

“De nieuwe Renault Premium zal niet worden ingezet om containers te vervoeren, maar zal wel een citytrailer trekken”, zo zegt Kristof Delbeeke, commercieel verantwoordelijke van het bedrijf. “Met deze nieuwe combinatie willen we onze groepageactiviteiten uitbreiden via een dagelijkse groepagedienst tussen de haven van Antwerpen en Noord-Frankrijk.” De nieuwe Renault Premium Route is van het type 430.19T met EEV-motor, en is voorzien van het Optiroll systeem, dat de kinetische energie van het voertuig gebruikt om het brandstofverbruik te drukken, en een automatische motorstop. Het bedrijf beschikt ondertussen over een dozijn voertuigen van dit type. Voor Kristof Delbeeke is het vooral het verbruik waarmee de Renault Premium Route hoge ogen gooit. De voertuigen worden door Delcatrans onderhouden, maar voor alle andere interventies rekent het bedrijf al jaren op de lokale Renault Trucks dealer Lernou uit Menen.