Spring naar content

Scania Streamline is de naam van Scania’s G en R serie trucks voor internationaal vervoer met een nieuw, aerodynamisch design en een complete luchtgeleidingsset voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik.Er is een nieuwe versie van Scania Opticruise leverbaar die keuze biedt uit meerdere prestatieprogramma’s, waaronder een nieuwe Economy-modus. Voor maximale brandstofzuinigheid is deze volledig geïntegreerd in Scania Active Prediction. Met de nieuwe, efficiëntere, tweede generatie Euro 6 motoren kunnen in het internationale vervoer brandstofbesparingen tot 8% gerealiseerd worden. Met de Euro 3/4/5 motoren ligt dit cijfer tot 5%.Verder levert Scania nu nieuwe diensten die het dagelijkse werk van chauffeurs en transportondernemers en de communicatie met de werkplaats vergemakkelijken. Ook kunnen de Scania werkplaatsen nu op afstand de diagnosegegevens downloaden om alvast voorbereidingen te treffen voor service of reparaties. Voordeel hiervan is dat het voertuig minder lang in de werkplaats hoeft te staan en snel weer aan het werk kan.
Aan het woord is Henrik Henriksson, Executive Vice-President en verantwoordelijk voor sales en marketing: “Scania heeft veel tijd en know-how geïnvesteerd in het perfectioneren van de Euro 6 vrachautoserie. Wij zijn uitermate tevreden over de resultaten en kunnen vol trots melden dat onze Euro 6 motoren zuiniger zijn dan hun Euro 5 voorgangers, iets wat gebleken is in tests bij klanten. En de nieuwe generatie Euro 6 motoren presteren zelfs nog beter. “De nadruk die Scania al van oudsher op het brandstofverbruik legt, heeft zich dubbel en dwars terugbetaald. Onze klanten kunnen ervan verzekerd zijn dat wij er alles aan doen om hen concurrerend te laten blijven.”
Lars Stenqvist, Senior Vice-President voertuigdefinities omschrijft de potentiële besparingen als volgt: “Scania’s nieuwe, tweede generatie 13-liter Euro 6 motoren zijn 2-3% zuiniger dan die van de eerste generatie. Daarnaast zorgen Scania Opticruise en Scania Active Prediction voor een besparing van nog eens 2-3%. Ook de aerodynamische eigenschappen van onze voertuigen zijn verder verbeterd en de wrijvingsweerstand van onze versnellingsbakken is verlaagd. Hoewel je de cijfers niet simpelweg bij elkaar op kunt tellen, kan een klant die in Europa internationaal transport met een Euro 6 motor verzorgt naar schatting wel 8% brandstof besparen. Voor klanten op markten waarvoor geen topografische kaartgegevens beschikbaar zijn, ligt dit cijfer rond de 5%.”

Scroll naar boven