Spring naar content

Nissan onthult nieuwe middelzware vrachtauto: NT500

Met de introductie van de geheel nieuwe, middelzware vrachtauto NT500 laat Nissan zien dat het een van Europa’s belangrijkste spelers in het segment van de lichte bedrijfsauto’s wil worden. De NT500 is het vlaggenschip van Nissans bedrijfswagengamma en verschijnt eind 2013 op de Europese markt. De Nissan NT500 wordt in het Spaanse Avila gebouwd als chassis-cabine. Hij wordt leverbaar in vijf wielbases met een maximaal toelaatbaar totaalgewicht (GVW – Gross Vehicle Weight) dat varieert van 3,5 tot 7,5 ton. Verder is er keuze uit twee motoren, twee transmissies – standaard handgeschakeld voor alle versies en optioneel gerobotiseerd voor de 7,5-tonversie – en drie uitvoeringen. Dankzij zijn ruime opzet is de cabine de ideale werkplek voor de bestuurder en zijn bijrijder. Het frontstuurdesign – tamelijk uniek in het 3,5-tonsegment – biedt een aantal voordelen. De kantelcabine maakt de motorruimte gemakkelijk toegankelijk en dit design neemt bovendien minder ruimte in beslag en creëert daardoor extra laadvolume. De positie van de bestuurder biedt hem niet alleen beter overzicht, maar zorgt er – samen met de kleine draaicirkel – ook voor dat de bestuurder gemakkelijker kan manoeuvreren.
De cabine kenmerkt zich door een groot aantal opbergruimten. Er zijn ruime portiervakken, opbergruimten aan het plafond, maximaal drie handschoenenkastjes, beker- en flessenhouders en bergruimte voor A4-formulieren. De Nissan NT500 kenmerkt zich bovendien door een rijke uitrusting, waarbij het keyless openen, sluiten en starten van de auto, én de geveerde bestuurdersstoel standaard zijn. De luxere uitvoeringen zijn voorzien van een radio-/cd-speler met USB en AUX-aansluitingen en bediening vanaf het stuur, een airbag voor de bestuurder, climate control en cruisecontrol met snelheidsbegrenzer. De topversies voegen daar nog een navigatiesysteem en een passagiersairbag aan toe. De Nissan NT500 is dankzij de uitgebreide optielijst geheel naar eigen wens verder aan te kleden. Voor de zwaarste klussen behoort zelfs een extra verstevigd chassis tot de mogelijkheden.

Scroll naar boven