Spring naar content

Bij transportbedrijf Rosantra, hebben twee nieuwe Iveco Stralis Hi-Way hun intrede gemaakt in de vloot. Het zijn trekkers van het type Iveco Stralis AS440S46T/P met Cursor 11 motor Euro VI SCR only. De wagens zijn uitgerust met geautomatiseerde Eurotronic 12 gangs-versnellingsbak en Ecoswitch functie. Verder zijn de wagens compleet uitgerust voor het internationaal werk met maximaal aandacht voor het comfort van de chauffeur.

IVECO is de eerste in de sector die een oplossing met uitsluitend SCR aanbiedt op al zijn vrachtwagens. Deze techniek laat toe om motoren met grote cilinderinhoud optimaal te laten werken, op de meest efficiënte manier: laag brandstofverbruik, minder onderhoud, minder vervuiling, passieve regeneratie zonder tussenkomst van de chauffeur en zonder extra brandstof te moeten gebruiken, langere levensduur.
De Iveco Stralis Efficiency Package bevat een aantal innovaties dat de totale gebruikskosten voor transporteurs moet doen dalen: brandstofverbruik en onderhoudskosten.
De strategie van Iveco om het brandstofverbruik te doen dalen focust op twee bepalende factoren: het voertuig zelf en de bestuurder.
Na het al afgelegde traject met eerst de EcoStralis en daarna de Stralis Hi-Way Euro VI, wat leidde tot een algemene daling van het brandstofverbruik met 10% t.o.v. de Stralis uit 2007 (gecertificeerd door TÜV), vermindert Iveco het brandstofverbruik nu met nog eens 2%, dankzij verschillende belangrijke verdere verbeteringen.
Zo is er onder meer het in combinatie met automatische versnellingsbakken beschikbare Eco-Roll, een verbeterd thermisch beheer van de motor en gebruikt Iveco een innoverende olie met zeer lage viscositeit.
Eco-Roll is een systeem dat het voertuig gebruik laat maken van de inertie op lichte afdalingen. Het systeem analyseert het hellingspercentage en koppelt dan indien nodig de aandrijflijn los door de versnellingsbak in neutraal te zetten. Aan het einde van de afdaling berekent en selecteert het systeem de optimale versnelling en komt het voertuig weer in de normale werkingsmodus.
Door een verbeterd thermisch beheer van de motorolie, gecombineerd met een nieuw synthetisch smeermiddel (SAE 0W-20), kon de efficiëntie nog verder worden verhoogd, met een bijkomende daling van het brandstofverbruik als resultaat.

De transportfirma werd opgericht door wijlen Antoine Schamphelaere en is sinds het jaar 2000 onder leiding van Nancy Luypaert-Schamphelaere. Het bedrijf is actief in algemeen transport, Containers en gespecialiseerde opdrachten. De 50 gemotiveerde medewerkers bevestigen elke dag het familiaal karakter van het bedrijf die de klanten enorm op prijs stellen. De ligging in Hamme is de ideale uitvalbasis nabij alle grote verkeersaders.
Naast het trekkend materiaal beschikt het bedrijf over een brede waaier opleggers: huif, koffer -en megaopleggers; opleggerchassis voor 20”, 2 x 20”, 40” en 45” containers.
De logistieke divisie beschikt over een 1000 m² overdekte opslagruimte en 2500 m² in open lucht.
In Hamme kan de firma ook rekenen op een eigen werkplaats, een truck wash en een bewaakte parking.
Alle voertuigen zijn uitgerust met boorcomputers, GPS en GSM; dit laat toe om perfect te communiceren met het cliënteel en te controleren waar de goederen zich bevinden.

Scroll naar boven