Spring naar content

Nieuwe IVECO Eurocargo

De nieuwe Eurocargo inspireert zich op de stijl die door de Daily werd geïntroduceerd. Hij is ‘de vrachtwagen waarvan de stad houdt’, met een moderne en dynamische uitstraling. Dankzij zijn nieuw ontwerp komt zijn verwantschap met de Daily beter tot uiting, wat ook hun gemeenschappelijke affiniteit met het stedelijke milieu benadrukt. Het radiatorrooster in V verraadt dynamiek en moderniteit. De contouren ervan onderstrepen de brede en robuuste verschijning van de Eurocargo.

Aan de buitenkant werden heel wat elementen opnieuw vormgegeven, waaronder het radiatorrooster, de zijbeschermers, de bumpers met AEBS-radar, de lichteenheden met geïntegreerde led-dagrijlichten en xenonkoplampen. Het Iveco-logo siert de voorkant van het voertuig, terwijl de deuren voorzien zijn van de benaming ‘Eurocargo’. Het typenummer aan de zijkant volgt de nieuwe stijlcode van het merk en geeft het totaalgewicht in kilogram en het vermogen aan.
Dit alles heeft bijgedragen tot een daling van de Cx met 2%, waardoor het brandstofverbruik buiten de stad en op de snelweg beduidend omlaag ging. HI-SCR van Iveco is het enige systeem dat een vermindering van de emissies mogelijk maakt zonder het verbrandingsproces te wijzigen, omdat het een beroep doet op de toevoer van verse lucht in plaats van uitlaatgasrecirculatie. Op die manier blijft de verbrandingstemperatuur hoog en wordt het percentage roetdeeltjes beperkt, zonder daarvoor een beroep te hoeven doen op een actieve luchtfilter.

De nieuwe Eurocargo is het enige voertuig uit het segment van de middelzware vrachtwagens dat uitgerust is met dit systeem. De Euro VI-motoren Tector 5 en Tector 7 van de Eurocargo hebben geen uitlaatgasrecirculatiesysteem. Daar staat tegenover dat hun verbrandingssysteem geoptimaliseerd werd voor een hoger energetisch rendement. Dit systeem heeft een positieve invloed op het verbruik en beperkt de vorming van roetdeeltjes. De uitstoot van stikstofoxide (NOx) wordt met circa 97% verminderd door de selectieve katalytische reductie van het nabehandelingssysteem.

Scroll naar boven