Skip to content

Het internationaal transportbedrijf Macharis heeft recent een Scania G320 opgenomen in het wagenpark. Kort daarna werd ook een Scania Streamline R410 besteld. De laatste Scania-aankoop dateert al van 2011. Bestuurder Marc Macharis legt uit waarom zijn bedrijf op bezoek ging bij de oude liefde.

“We hebben deze G320-trekker in eerste instantie gekocht omdat de chauffeur, voor wie het voertuig was voorbestemd, absoluut met Scania wou rijden. Ik kan u trouwens verzekeren dat tot nu toe zijn hoge verwachtingen zijn uitgekomen. We hebben gekozen voor een rijkelijk uitgeruste versie met o.a. lederen zetels, cruise control en een retarder. Ik ben ook onder de indruk van de prijs-kwaliteitsverhouding. Het is nog te vroeg om concrete uitspraken te doen rond het brandstofverbruik, maar voorlopig ziet het er erg goed uit.”
Deze Scania G320 wordt ingezet voor het nachttransport van medisch materiaal, waaronder rolstoelen. Elke nacht wordt er ongeveer 450 km afgelegd langs alle Vlaamse wegen. De trekker is gekoppeld aan een zogenaamde teardrop-oplegger (traanvorm), die vanuit aerodynamische overwegingen werd aangekocht.

Een R410, nog voor de zomer

Marc Macharis heeft nu reeds een andere Scania besteld die eind mei, begin juni zal geleverd worden: “Deze trekker zal ingezet worden voor zowel nationaal als internationaal transport met diverse ladingen.” Het wordt de vierde Scania-trekker in een vloot van in totaal 45 voertuigen. Een eerder bescheiden aandeel, maar wel één met groeipotentieel.
Het bedrijf uit Dendermonde zal gebruik maken van de diensten van Scania Hamme. Marc Macharis: “We zullen beroep doen op hen voor gerichte interventies en de aankoop van onderdelen. Voor het onderhoud maken we gebruik van onze eigen werkplaats. Onze voertuigen leggen zo’n 110.000 km per jaar af. De samenwerking met Scania Hamme verloopt vlekkeloos.”

Scroll To Top