Spring naar content

Transport Compleet 2016, Hardenberg: Kögel presenteert Cargo in Benelux-uitvoering

Op de Transport Compleet in Hardenberg presenteert Kögel zijn aanbod voor de transport- en bouwsector. Van 15 t/m 17 maart 2016 kunnen de bezoekers op stand 404 in hal 4 een speciaal voor de Benelux-markt geconfigureerde Kögel Cargo nader onder de loep nemen. De geëxposeerde schuifzeiloplegger valt op door zijn robuustheid, de uitgebreide standaarduitvoering en de vele individuele uitrustingsmogelijkheden. Naast zijn hoge afwerkingskwaliteit valt de Kögel Cargo vooral op door zijn lage onderhoudskosten en een enorme flexibiliteit in het gebruik.

De uitgekiende indeling van de dwarsliggers maakt het zeer stabiele chassis geschikt voor het vervoer van zware ladingen, voor de meest uiteenlopende soorten wegdek en voor het dagelijkse laden en lossen – ook onder de moeilijkste omstandigheden. Het draagvermogen van de vloer maakt een asbelasting van de heftruck tot 7,2 ton mogelijk. Daarnaast heeft de Kögel Cargo een laag eigen gewicht en een zeer robuuste opbouw. Dankzij de beide doorlopende dakversterkingsprofielen is bij geopende zijwanden geen ondersteuning door rongen nodig. De trailer heeft een eigen gewicht van ca. 6.000 kg. Daardoor is hij uitstekend geschikt voor transporten met een groot laad vermogen.

Veiligheid en ladingzekering

Bij de Kögel Cargo hangen bij een geopend dak geen kabels in het laadruim, aangezien deze in het dakzeil geïntegreerd zijn. Hierdoor kunnen de kabels niet achter de lading vast blijven haken en wordt schade voorkomen. Voor een optimale ladingzekering zijn naast het geperforeerde stalen Vario-Fix-randprofiel, waarmee de vracht nagenoeg traploos kan worden vastgesjord, nog eens 13 paar sjorogen met elk 4.000 kg trekkracht beschikbaar, deze zijn in de extra versterkte kantbalk van 4 Ton geintegreerd. Uiteraard beschikt de Cargo over het ladingzekeringscertificaat conform DIN EN 12642 code XL.

Vele individuele uitrustingsmogelijkheden

De Cargo, die op Transport Compleet 2016 werd voorgesteld, biedt bovendien diverse individuele uitrustingsmogelijkheden. Deze omvatten bijvoorbeeld een 2 mm dikke en 1.250 mm hoge verzinkte staalplaat aan de voorste binnenwand voor een verhoogde belasting op de voorwand. Daarnaast is de oplegger aan de achterzijde voorzien van versterkte stalen buffers op de hoeken. Om de oplegger en de sluitingen te beschermen is er een 8 mm dikke verzinkte hoeklijn over de gehele breedte gemonteerd, evenals een sluitnokbescherming centraal gemonteerd op het achterkader van het chassis. Overige opties die worden getoond is een antidiefstal zeil en een aslift op de eerste as.

KTL-coating: duurzame bescherming tegen corrosie

Bij de Kögel Cargo is het volledige chassis van het voertuig op lange termijn beschermd tegen corrosie, dankzij de Nano-Ceramic technologie en de KTL-coating met daarbovenop een UV-deklaag.

Scroll naar boven