Hoge vlucht voor de Neoplan Skyliner

Wensen we terug te kijken naar de rijke geschiedenis van de Neoplan Skyliner dubbeldekscoach, moeten we teruggaan naar het jaar 1964 waarin Neoplan dit model voor het eerst introduceerde op de markt. Voorzien van een voor die tijd vooruitstrevend design en dito concept, kon de originele Neoplan Skyliner meteen op heel wat bijval rekenen.
Jaren later, na tal van verdere ontwikkelingen en optimalisaties, werd de jongste telg van de Neoplan Skyliner voorgesteld tijdens de IAA 2014 vakbeurs te Hannover, in Euro 6 uitvoering én goed voor de laagste CO² uitstoot per passagier in de betreffende voertuigklasse.
Opnieuw was de interesse groot en intussen mogen de eerste Belgische klanten zich de trotse eigenaar noemen van deze coach uit het luxesegment.
Een overzicht:
Het bedrijf Scheldeboorden, gevestigd in Temse (Oost-Vlaanderen) mocht de spits afbijten en kreeg deze week de allereerste Neoplan Skyliner van de laatste generatie aangeleverd. Scheldeboorden werd in 1987 gesticht door Roger Meeuws. Vandaag de dag runnen beide zonen, Freddy en Guido, dit bloeiend familiebedrijf. Scheldeboorden, werkzaam in de sectoren van toerisme en schoolvervoer, beschikt over een wagenpark van om en bij de 13 voertuigen waaronder 2 MAN Lion’s Coaches.
Volgende in rij is het in Menen gevestigde Herman & Vandamme, opgericht in 1983 en goed voor een bedrijfsvoertuigenpark van 30 voertuigen. Met het nodige ongeduld kijken zij uit naar de levering van hun Neoplan Skyliner die voor volgende week ingepland staat. Herman & Vandamme wordt geleid door Alain Herman die, samen met zijn echtgenote, dochter en schoonzoon, alles in goede banen leidt. Hoofdzakelijk actief in de provincies West-Vlaanderen en Henegouwen, spitst Herman & Vandamme zich toe op de toeristische sector en schooldiensten.

Deze Neoplan Skyliner is voor hen het eerste voertuig uit de MAN/Neoplan stal maar zeker niet het laatste. Zo werd er intussen reeds een bestelling genoteerd van een eerste MAN Lion’s Coach die zal worden geleverd in de maand juni van dit jaar.
Ongetwijfeld is dit slechts het begin van het succesvolle vervolgverhaal van de Neoplan Skyliner. Kijken we immers naar het Europese plaatje, kunnen we stellen dat er tot hiertoe reeds 32 Neoplan Skyliners werden gefactureerd, wat zeker geldt als een succes binnen deze niche.