Sterke Europese verkoopresultaten voor LAG Trailers

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this pageShare on RedditShare on Tumblr

De Belgische tankerproducent LAG Trailers zette sterke verkoopresultaten neer in 2016. Het bedrijf registreerde een jaarlijkse groei van meer dan 50 % in de exportmarkten. De uitbreiding van het salesapparaat ligt aan de basis van deze groeispurt.

De start
De recente groei is het directe resultaat van de vernieuwde marktstrategie en de bijhorende investeringen, meldt het Belgisch bedrijf.

In 2010 herschreef de fabrikant de missie, visie en bedrijfsstrategie en verlegde het zijn focus op de tank- en intermodale markt. Het bedrijf vernieuwde zijn product portfolio om de ideale balans tussen standaardisatie, flexibiliteit, kost en kwaliteit te vinden. Het productieproces ontving de nodige investeringen om de nieuwe strategie te ondersteunen.

CEO Alan Zhang blikt terug op deze periode: ‘We startten met een leeg blad. Ieder intern proces werd nauwkeurig onder de loep gelegd om onze efficiëntie te maximaliseren. En het project is nog niet afgelopen.’

Agressieve expansiedrift
LAG Trailers wil de N° 1 tankerproducent in Europa worden.

Het bedrijf hertekende hiervoor de Europese sales structuur en betrad nieuwe markten terwijl het zich herintroduceerde in gekende markten. De fabrikant concentreerde zich hierbij op de dominante Europese markten van Duitsland en Frankrijk.

De nieuwe strategie heeft zich geloond. De verkoopcijfers verdubbelden in Duitsland terwijl de onderneming een stijging van 50 % optekende in Frankrijk. LAG verwacht een gelijkaardig resultaat in Frankrijk voor 2017, en een verdere stijging in de Duitse markt.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this pageShare on RedditShare on Tumblr