Spring naar content

Meer dan 1 miljoen mensen hebben blijk gegeven van hun band met en steun voor IVECO: het merk verwelkomde deze week zijn miljoenste fan. Om die belangrijke digitale mijlpaal te vieren, droeg het een post op aan al wie elke dag over de hele wereld met een IVECO rijdt.

Het aantal Facebook-fans van het merk is de laatste jaren exponentieel gegroeid, dankzij in de smaak vallende, gevarieerde content, en de interactie van IVECO met zijn fans. Nog een andere reden is dat IVECO 30 lokale Facebook-pagina’s beheert waarop elke markt het recentste nieuws post en rechtstreeks contact houdt met de nationale gemeenschap.

De eerste nationale Facebook-pagina van IVECO was die van Italië. Daarna volgden de belangrijkste Europese markten. Vorig jaar waren Rusland en Turkije twee belangrijke nieuwe pagina’s. De Facebook-pagina met het grootste aantal fans is die van Brazilië.

De Facebook-community van IVECO is altijd zeer actief en interactief geweest met initiatieven als “Show us your I-VECO”, dat gebruikers aanmoedigt om foto’s van hun voertuigen te delen. IVECO vindt het belangrijk om contact te hebben met de eigenaars van zijn voertuigen en beelden en getuigenissen te publiceren van chauffeurs die elke dag op de Europese wegen rondrijden. Op die manier probeert IVECO zijn klanten een stem te geven en elke dag met hen te communiceren.

Hetzelfde enthousiasme wordt geïnspireerd door spannende initiatieven als de Dakar-rally, de drukst bekeken rallyraid ter wereld, die de fans van IVECO altijd weer weet te boeien: tijdens de voorbije editie 2017 bereikte IVECO op twee weken tijd 3 miljoen Facebook- en YouTube-gebruikers met 500.000 views en 150.000 interacties. De volgende maanden zal het European Truck Racing Championship 2017 in het centrum van de belangstelling staan van de fans. Het merk volgt op de Europese circuits nu al de “Bullen” van IVECO Magirus – Team Schwabentruck en Team Hahn – de winnaars van de eerste Grote Prijs op 14 mei in Oostenrijk op de Red Bull Ring in Spielberg.

 

Scroll naar boven