Spring naar content

GLS start met internationale retourservice

De pakketdienst GLS biedt vanaf nu de ShopReturnService grensoverschrijdend in zeven landen aan. Artikelen die in een buitenlandse webshop zijn besteld, kunnen daarmee snel en gemakkelijk worden teruggezonden.

De retourservice van GLS verbindt België, Denemarken, Duitsland, Ierland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen met elkaar. Internetshoppers geven hun internationale retourzendingen eenvoudigweg in een GLS ParcelShop af, zonder dat daar voor hen kosten aan verbonden zijn. GLS zorgt ervoor dat de pakketten terugkomen bij de retailer.

“De grensoverschrijdende internethandel neemt toe, en daarmee ook de behoefte aan consumentgerichte retouroplossingen”, aldus Rico Back, CEO van de GLS Groep. “Onze internationale ShopReturnService helpt verzenders de tevredenheid en loyaliteit van hun internationale klanten te vergroten en hun activiteiten uit te breiden”.

Ook handig voor webshops

Als retailers besluiten om deze dienst aan hun klanten aan te bieden, sturen zij een retourlabel mee met de bestelling. Op verzoek van de klant kan het label ook per e-mail worden verzonden, als pdf of als link waarmee het label kan worden gedownload.

In alle internationaal aangesloten landen is de ShopReturnService ook voor nationale pakketten beschikbaar. GLS is bezig om andere Europese markten aan de retourservice toe te voegen.

Scroll naar boven