Verizon Connect introduceert nieuwe tool voor inzicht in motorprestaties van lichte bedrijfswagens

Engine Connect helpt onder andere bij het voorkomen en zo vroeg mogelijk vaststellen van potentiële mechanische problemen

Verizon Connect introduceert Engine Connect, een krachtige tool die speciaal ontwikkeld is voor lichte bedrijfswagens. De tool verkrijgt kritische data rechtstreeks vanuit de motor van de bedrijfswagen en monitort op mogelijke problemen. Zo draagt Engine Connect bij aan het voorkomen van mechanische problemen en het maximaliseren van de uptime van een wagen.

“Engine Connect geeft fleet managers een compleet overzicht van hun voertuigprestaties, waardoor ze mogelijke problemen kunnen vaststellen voordat de kosten hoog oplopen”, zegt Jan Willem Doornbos, Senior Marketing Manager Central Europe bij Verizon Connect. “Met een beter inzicht in de voertuigprestaties helpen we klanten tijd en geld besparen. Ook bieden we ze gemoedsrust, omdat ze dankzij de tool weten of hun bedrijfswagens optimaal werken.”

Engine Connect analyseert data die rechtstreeks afkomstig zijn van de voertuigmotor, inclusief brandstofverbruik, afgelegde afstand en diagnostische gegevens die helpen bedrijfswagens met problemen te traceren, zodat er actie kan worden ondernomen. Door data te combineren met gps-locaties, krijgen klanten een volledig overzicht van de voertuigprestaties.

Ook kan Engine Connect klanten helpen bij het identificeren van rijgedrag dat tot hogere brandstofkosten leidt. Andere functies maken het mogelijk om:

  • VIN-rapporten up-to-date te houden;
  • de kilometerstand bij te houden voor inzicht in hoeveel kilometers de chauffeur heeft afgelegd;
  • automatisch alerts met diagnostische foutcodes te ontvangen als er problemen zijn gedetecteerd;
  • snelheidsovertredingen te identificeren om chauffeurs te coachen, en de motorstatus bij te houden voor inzicht in hoelang de motor al loopt of de wagen al stationair draait, voor onderhoudsdoeleinden.