Spring naar content

Van de chauffeurs die uw goederen vervoeren over de magazijnmedewerkers die de trucks laden, tot de mensen die het volledige proces nauwkeurig monitoren … goed personeel zorgt er voor dat al uw activiteiten vlotjes verlopen. Het is dan ook essentieel dat u zorg draagt voor diegenen die uw distributie- en logistiek centrum doen draaien. En met enkele goed gekozen dockingoplossingen kunt u hun werk nog een pak aangenamer maken. ASSA ABLOY Entrance Systems wijst de weg.

Aangename werkomgeving

Er zijn verschillende manieren om magazijnen om te bouwen tot aangename werkomgevingen. Kiest u bijvoorbeeld voor snelle of geïsoleerde sectionale poorten, dan beperkt u temperatuurschommelingen tot een minimum. En zo verkort u de tijd dat uw personeel wordt blootgesteld aan de verschillende weersinvloeden.

Bovendien zijn zowel de geïsoleerde ASSA ABLOY OH1082P als de snelle ASSA ABLOY OH1042S uitgerust met voorzieningen die voor extra comfort zorgen. Goedeafdichtingen,bijvoorbeeld, voorkomen dat tocht of stof binnendringen wanneer de poorten gesloten zijn. Daarbovenop hebben beide poorten een gebroken koudebrug, waardoor er noch aan de binnenkant noch aan de buitenkant van de deur condensatie wordt gevormd.

De weerselementen kunnen tijdens het laden voor problemen zorgen. Rust u de laadkades uit met dockshelters, dan is uw personeel tijdens het laden beschermd tegen regen, koude en zon. Uiteraard kunt u de volledige laadkade buiten ook verplaatsen naar een laadhuis. Voor kleinere laadkades raden we kussenshelters voor bestelwagens aan. Zij vormen een zeer goede afdichting tussen laadkade en bestelwagen waardoor slecht weer, stof en tocht geen kans krijgen.

Safety first

Een werkomgeving moet niet alleen aangenaam maar bovenal ook veilig zijn. Om uw medewerkers extra te beschermen, kunt u gebruik maken van verkeerslichten dieverzekeren dat trucks alleen manoeuvreren als het veilig is. Geïntegreerde bedieningssystemengaranderen dan weer dat de sectionale poorten alleen opengaan als de vrachtwagens veilig in het dockstaan. De vrachtwagens kunnen alleen vertrekken als de dockleveller ingetrokken, en dedockdeur gesloten is. En met behulp van blokkeringssystemen worden de trucks tijdens het laden geblokkeerd, waardoor per ongeluk verrollen en vroegtijdig wegrijden, onmogelijk zijn. Veiligheid voor alles dus.

Scroll naar boven