Elektrische bestelwagens: moeiteloze transitie dankzij operationele leasing

Verschenen: 9 september 2021

Klimaatdoelstellingen,CSR, maar ook lage-emissiezonesen fiscale drukmaken de overstap naarelektrische bedrijfsvoertuigenonafwendbaar, bestelwagensincluis. Deelstepbedrijf Dott maakte de overstap al, maar veel bedrijven zitten nog met vragen rond kostprijs enhaalbaarheid. Terecht? Athlon Belgium zet de mogelijke struikelblokken en voordelen via operationele leasing op een rijtje. 

Is bij de personenauto’s de trend richting elektrisch rijden al langer ingezet, dan is de omwenteling bij de vans nog maar net aangevat. Maar het kan snel gaan. In steden als Gent, Brussel en Antwerpen worden oudere dieselvoertuigen al langer gebannen en schuift de weringsdrempel op richting Euro 5 en uiteindelijk Euro 6. Andere steden zullen volgen en misschien zelfs strengere criteria hanteren onder impuls van de publieke opinie. Ook de fiscaliteit zal bedrijven ongetwijfeld in de richting van elektrische bestelwagens sturen. Daarom biedt Athlon Belgium een brede range voertuigen aan en helpen ervaren consultants bedrijven de omslag te maken. 

Voordelen vs struikelblokken
Emissieloos rijden, de rustgevende ervaring en de besparing op de brandstofkosten, zijn overtuigende voordelen van E-Vans. Athlon experts helpen om de – vaak vermeende – struikelblokken weg te nemen. 

Vragen en twijfels spelen een belangrijke rol bij de bereidheid van bedrijven om over te stappen naar E-Mobility. Onze begeleiding begint bij de keuze van de juiste E-Vans. Sommige modellen hebben immers een groter rijbereik dan andere en kunnen bovendien sneller laden. Wat dat rijbereik betreft: veel bestelwagenrijders hebben aan een volle acculading genoeg om meerdere dagen te overbruggen. Voor de laadinfrastructuur helpen de consultants van Athlon bij het bepalen van de laadnoden en werken een voorstel uit in samenwerking met gerenommeerde laadpaalpartners. De kosten voor deze infrastructuur zijn trouwens fiscaal volledig aftrekbaar.”
Steve Somers, LCV (Light Commercial Vehicle)-specialist bij Athlon Belgium

Geen risico’s, minder downtime
Dankzij operationele leasing van elektrische bestelwagens worden eventuele risico’s afgewenteld. Bovendien biedt het een garantie op een maximale return on investment. 

“Alle operationele kosten zijn inbegrepen, de restwaarde is gegarandeerd en financiële middelen worden met VanLease beter gespreid. Bovendien worden administratieve lasten, maar ook de downtime van voertuig en personeel vermeden. Die kunnen zwaar doorwegen in het totale kostenplaatje. Daarom is het belangrijk om naar de Total Cost of Use (TCUte kijken, in plaats van naar de Total Cost of Ownership.”
Steve Somers

Emissievrij
Dott, een bedrijf dat elektrische steps inzet in grote steden over heel Europa, gaat in zee met Athlon voor zijn elektrische bestelwagens in België.

“Wij staan voor duurzame mobiliteit. Het spreekt dan ook voor zich dat we voor het wisselen van de batterijen van onze steps opteren voor emissievrije oplossingen zoals cargofietsen en E-Vans. Als start-up willen we geen te grote financiële investeringen aangaan en ons 100% met onze core business bezighouden. Het all-in leasingpakket van Athlon beantwoordt aan al onze wensen”.
Max Boutsen, Project Manager Operations & Sustainability bij Dott

Dott plant om tegen 2022 alleen nog maar zero emissiewagens in te zetten. 

eVito Kastenwagen, Radstand 3.200 mm, Überhang lang (IN2), Wärmedämmendes Glas rundum (H20), Mercedes-Benz Wallbox Home (-nocode-), 43,2 cm (17 Zoll) Stahlräder (RS7), brillantsilber (9744)

eVito Mercedes-Benz Wallbox Home

Meer nieuws

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Met de overname van Brummer, de partner in het European Food Network voor het transport van geconditioneerde levensmiddelen tussen Duitsland, Oostenrijk en aangrenzende landen, versterkt Dachser zijn netwerk voor het vervoer en de opslag van levensmiddelen in Europa....

Van Hool definitief failliet

Van Hool definitief failliet

Vanmiddag kondigde co-CEO Marc Zwaaneveld aan dat Van Hool 's ochtends de boeken had neergelegd bij de rechtbank van koophandel te Mechelen. Daarmee houdt de bussen- en trailerbouwer uit Koningshooikt definitief op te bestaan. Momenteel is een bindende bieding van VDL...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This