Group Beyers International kiest voor Mercedes-Benz

Verschenen: 1 maart 2019

Luc Beyers richtte het eerste bedrijf van de Group Beyers International begin 2000 op. Aanvankelijk legde het bedrijf zich toe op het gecombineerde vervoer van spoor/wegwissellaadbakken, maar evolueerde sinds 2014 naar het multimodale transport van zeecontainers. De vervoerder groeide mee met de Autonome Haven van Luik, maar de sterkste groei kwam er echter vooral sinds 2016. “De invoering van de kilometerheffing in België heeft de transportrealiteit toch aanzienlijk veranderd. Die extra belasting van het wegvervoer zorgde ervoor dat het gecombineerd vervoer van zeecontainers interessanter werd dan fulltruckingoperaties”, opent Luc Beyers, die vooral containers via de weg vervoert die per binnenschip in Luik aankomen vanuit de zeehavens van Antwerpen, Zeebrugge en Rotterdam. Group Beyers International bedient voornamelijk de provincie Luik, het zuiden van België, Luxemburg en de grensstreek van zowel Nederland als Duitsland. “Het grootste gedeelte van onze wegtransporten gebeurt in een straal van ongeveer 150 km rond de twee terminals van de haven van Luik. Sinds de komst van een trein vanuit China naar de spoorterminal van Luik eind 2018 zijn onze bestemmingen echter fors uitgebreid met routes naar plaatsen in heel Europa”, aldus nog Luc Beyers.

Group Beyers International heeft nog meer pijlen op zijn boog dan het vervoer van zeecontainers. Het bedrijf verzorgt eveneens nationaal en internationaal transport met huiftrailers, expresvervoer en opslag. “Wij maken optimaal gebruik van onze ideale ligging in Grace-Hollogne, in de onmiddellijke omgeving van de luchthaven van Luik, maar ook vlakbij een knooppunt van belangrijke verkeersassen. Dat is trouwens ook nodig om onze klanten op hun wenken te bedienen. Zij verwachten van ons maatwerk en opperste flexibiliteit”, legt Luc Beyers uit. Zijn bedrijf heeft vandaag 28 trekkers en 74 opleggers in gebruik en doet eveneens een beroep op tal van onderaannemers om snel en efficiënt op de vragen van zijn klanten te kunnen reageren.

4 liter verschil

Luc Beyers kocht vorig jaar zijn eerste Mercedes-Benz truck. “Noem het een proefballonnetje om in echte reële omstandigheden te kunnen nagaan hoe het echt gesteld was met het verbruik van de trucks uit Stuttgart”, getuigt Luc Beyers. Het werd een overtuigende test, want de Actros toonde zich in gelijke omstandigheden maar liefst 4 liter per 100 km zuiniger dan de vrachtwagens van de merken die op dat moment de vloot bevolkten. Het overtuigde de zaakvoerder van het Luikse transportbedrijf om deze keer resoluut voor het merk met de ster te kiezen. Group Beyers International bestelde vijf nieuwe Actros 1945 LS. “450 pk is ideaal voor datgene waarvoor de trucks ingezet worden. Zeker als je weet dat zij haast de helft van hun kilometers ook leeg rijden”, vervolgt Luc Beyers. Hij koos overigens voor prima uitgeruste vrachtwagens met retarder, nachtelijke klimaatregeling, comfortzetels, koelkast, enz. “Onze chauffeurs brengen heel wat uren in hun truck door en ik sta er dan ook op dat ze in uitstekende omstandigheden kunnen werken en kunnen genieten van een bepaald comfortniveau. Het is vandaag bijzonder moeilijk om chauffeurs te vinden, vandaar dat ik tracht hun werkomstandigheden te verbeteren en hen goed werk en goed materieel tracht te geven”, aldus nog Luc Beyers.

Luc Beyers verwacht van zijn vrachtwagens overigens optimale betrouwbaarheid. Vandaar dat hij opteerde voor zowel Fleetboard als Uptime. “Wij kunnen het ons niet permitteren om een binnenschip of een trein te laten wachten omdat een vrachtwagen in panne staat. Om dezelfde reden verwacht ik van Mercedes-Benz concessiehouder CAR Avenue ook goede en duidelijke communicatie, een snelle en efficiënte service en afspraken die nagekomen worden”, benadrukt Luc Beyers, die meteen ook onderstreept dat hij zichzelf helemaal kan vinden in de visie van Mercedes-Benz op de vrachtwagen en het transport van de toekomst. “Ik ben heel erg geïnteresseerd in nieuwe technologieën zoals de autonome truck of alternatieve brandstoffen en de wegen, die men in Stuttgart op dat vlak bewandelt, bevallen mij. Mijn keuze is er dan ook één met toekomstperspectief”, zegt de man die met zijn bedrijf niet alleen op donderdag 28 februari kandidaat Transporteur van het Jaar 2019 is, maar een dag eerder één van de genomineerden is voor de Trends Gazelle 2019.

Meer nieuws

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Met de overname van Brummer, de partner in het European Food Network voor het transport van geconditioneerde levensmiddelen tussen Duitsland, Oostenrijk en aangrenzende landen, versterkt Dachser zijn netwerk voor het vervoer en de opslag van levensmiddelen in Europa....

Van Hool definitief failliet

Van Hool definitief failliet

Vanmiddag kondigde co-CEO Marc Zwaaneveld aan dat Van Hool 's ochtends de boeken had neergelegd bij de rechtbank van koophandel te Mechelen. Daarmee houdt de bussen- en trailerbouwer uit Koningshooikt definitief op te bestaan. Momenteel is een bindende bieding van VDL...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This