MOZER BELUX verhuiscontract Europese Commissie

Verschenen: 8 januari 2018

MOZER BELUX heeft een bijzonder contract met de Europese Commissie in de wacht gesleept: de onderneming zal instaan voor alle logistieke en verhuisoperaties van en naar de diverse gebouwen van de Commissie. Het gaat om een contract van 4 jaar met maar liefst zo’n 500.000 prestatie-uren.

De Belliardstraat, de Breydelstraat, de Wetstraat, de Oudergemlaan, de Beaulieulaan, de Kortenberglaan, het Schumanplein … Op deze en andere adressen in hartje Europese Wijk zijn de 80 gebouwen en locaties van de Europese Commissie gevestigd, waaronder het bekende Berlaymontgebouw aan het Schumanplein waar er 2700 mensen werken. Daarnaast zijn er ook meerdere kantoren in Nederland en Luxemburg. Die vallen eveneens onder de nieuwe opdracht die aan MOZER BELUX werd gegund – de grootste verhuisjob binnen Europa ooit. Het doel is de mobiliteit van de 35.000 Europese ambtenaren in de komende 4 jaar te garanderen. Ze zullen in die periode niet allemaal van werkplek verhuizen, maar de interne mobiliteit is aanzienlijk en daarom is een feilloos verzorgde logistiek vereist.

Elke dag tot wel 110 personen aan het werk

Om deze opdracht uit te voeren, stelt MOZER BELUX zijn uitgebreide ervaring en zijn vakmanschap ter beschikking van de Commissie. Dit betekent dat per dag het werk van wel 70 tot 90 of zelfs 110 mensen moet worden gepland. Een hele uitdaging! Echt iets voor deze ambitieuze onderneming, die in België de marktleider is in het domein bedrijfsverhuizingen. “We moeten ervoor zorgen dat de prestaties gedurende de volledige opdracht volmaakt continu verlopen”, vertelt Olivier MOZER, de CEO. “Om dat voor elkaar te krijgen, beschikken we over gediplomeerde medewerkers die getraind zijn om de diverse taken uit te voeren die het verhuisvak omvat. Zij moeten in Brussel kunnen rondrijden, verhuisdozen en meubilair kunnen tillen, dat meubilair kunnen monteren en demonteren … Een heel veelzijdige job kortom.”

Groen in de Brusselse straten

Dankzij de opdracht zullen de bekende groene vrachtwagens van het verhuisbedrijf een veel geziene verschijning zijn in de Europese Wijk van Brussel. In totaal worden er 8 tot 10 voertuigen ingezet die stuk voor stuk beantwoorden aan de Euro VI-norm. Dat is de strengste Europese norm voor zware voertuigen; de uitstoot van vervuilende stoffen wordt ermee binnen de perken gehouden. “We moeten ons wagenpark uitbreiden. Dat betekent een aanzienlijke financiële investering”, legt Olivier MOZER uit. “Maar dit is noodzakelijk als we aan de contractuele voorwaarden van deze opdracht willen beantwoorden, vooral als het gaat om beperking van de vervuiling.”

Prijs en ervaring

De prijs was een van de doorslaggevende elementen voor de gunning van deze grote opdracht. Dit was echter niet het enige criterium. De ervaring van MOZER met het beheer van dit soort buitengewone opdrachten speelde eveneens een grote rol. Enkele jaren geleden sleepte de onderneming overigens dezelfde opdracht al eens binnen. In latere jaren diende MOZER geen offerte in. De nieuwe directie wordt gevormd door de 4de generatie sinds de oprichting van MOZER. Met deze opdracht wil zij het bedrijf herpositioneren en voor groei en stabiliteit zorgen zonder de organisatie nodeloos om te gooien. Het familiebedrijf werd 70 jaar geleden opgericht. Het deelt zijn waarden met zijn gediplomeerde medewerkers, die regelmatig opleidingen volgen. Er zijn bedienden, ploegbazen, teamleiders, chauffeurs, dragers en inpakmedewerkers. “Wij zijn een van de Belgische ondernemingen met het laagste personeelsverloop in de sector”, stelt Olivier MOZER. “We zijn een kmo die trots is op haar imago als familiebedrijf, en ons dagelijks beheer verloopt in een sfeer van wederzijds respect.” Ook de klanten zijn het bedrijf trouw. Het gaat dan met name om grote multinationals, banken, verzekeringsmaatschappijen en grote instellingen. Stuk voor stuk verwachten die kwaliteitsdienstverlening op maat van hun opdrachtnemer.

Meer nieuws

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Met de overname van Brummer, de partner in het European Food Network voor het transport van geconditioneerde levensmiddelen tussen Duitsland, Oostenrijk en aangrenzende landen, versterkt Dachser zijn netwerk voor het vervoer en de opslag van levensmiddelen in Europa....

Van Hool definitief failliet

Van Hool definitief failliet

Vanmiddag kondigde co-CEO Marc Zwaaneveld aan dat Van Hool 's ochtends de boeken had neergelegd bij de rechtbank van koophandel te Mechelen. Daarmee houdt de bussen- en trailerbouwer uit Koningshooikt definitief op te bestaan. Momenteel is een bindende bieding van VDL...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This