Na 3 jaar Brexit verdubbelt NDQ het aantal transporten naar het Verenigd Koninkrijk

Verschenen: 16 maart 2023

Expertise en investering als groeimotor voor West-Vlaamse trailer operator.

Iets meer dan 3 jaar geleden sloot de Brexit de grenzen tussen Europa en het Verenigd Koninkrijk. Nicolas Dehaemers, oprichter en zaakvoerder van NDQ Logistics, een logistieke speler uit Zeebrugge, gespecialiseerd in export naar het Verenigd Koninkrijk, boog deze bedreiging om tot een opportuniteit. Als pure sang ondernemer slaagde hij er in om op drie jaar tijd het aantal transporten naar het Verenigd Koninkrijk te verdubbelen. Zijn geheim recept? Expertise én investering. ​ “Brexit maakte de export-administratie een pak ingewikkelder. De experten van NDQ ontzorgen onze klanten, zodat die gerust kunnen zijn dat hun transport snel en correct verloopt”, vertelt Nicolas. NDQ investeerde recent in 200 gloednieuwe trailers, een state-of-the-art warehouse dat verbonden is met het spoor én innovatieve, zelfs revolutionaire, IT- systemen die klaar zijn om het aantal transporten de komende jaren nog eens te verdubbelen. Goed voor een 15.000.000€ aan investeringen. 

Dagelijks vertrekken er bij NDQ Logistics maar liefst 100 opleggers richting het Verenigd Koninkrijk. Drie jaar geleden, vóór de start van de Brexit, was dat slechts de helft. ​ Van voedingswaren tot verpakkingsmateriaal, van FMCG tot automotive: ​ NDQ voorziet transport van goederen voor zeer uiteenlopende sectoren. Nicolas Dehaemers maakt een balans op na drie jaar Brexit.

“Op 31 januari 2020 trad het Verenigd Koninkrijk officieel uit de Europese Unie. In de praktijk trad het handelsakkoord pas een klein jaar later in voege. Sinds januari 2021 komt er een pak meer administratie kijken bij de invoer van producten in het VK. Wij hebben toen geen seconde getwijfeld om ons die administratieve expertise eigen te maken. We willen bij NDQ de ‘one-stop-shop’ zijn voor alle transport naar het VK. Zo kunnen exporterende bedrijven op hun twee oren slapen: hun transport gebeurt veilig, op tijd, kostenefficiënt en volledig volgens de regels”, vertelt Nicolas Dehaemers.

Een excellente service en tevreden klanten brachten gaandeweg bijkomende volumes met zich mee. NDQ investeerde de afgelopen jaren aanzienlijk om die stijgende volumes ook in de toekomst verder aan te kunnen. Zo kochten ze recent 200 nieuwe opleggers aan, wat de teller van hun trailerpark op 600 brengt.

Eind april nemen ze een gloednieuw magazijn van 12.000 m² in gebruik, dat verbonden is met het spoor. Naast transport over weg, kan NDQ vanaf nu ook transporten via het spoor organiseren. ​ Daarnaast ontwikkelde NDQ innovatieve IT-systemen op maat. Hierdoor kunnen ze snel en foutloos grote volumes verwerken.

“We hebben de ambitie om het aantal transporten nog eens te verdubbelen. Dankzij de investeringen van de afgelopen jaren, is NDQ daar helemaal klaar voor.”

Meer nieuws

Daimler Buses enorm trots op grote ov-order in Nederland.

Daimler Buses enorm trots op grote ov-order in Nederland.

In de provincies Groningen en Drenthe gaan tussen 2024 en 2026 maar liefst 158 nieuwe zero-emissiebussen rijden. Daimler Buses levert in totaal 35 Mercedes-Benz eCitaro’s. CEO Joost van der Bijl van Daimler Buses uit Nijkerk laat weten zeer trots te zijn op deze...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This