Renault EZ-FLEX: een eerste experiment in samenwerking met La Poste

Verschenen: 29 mei 2019

Elke dag rijden postbodes rond in stadscentra en moeten ze meer dan honderd keer parkeren, uitstappen en weer instappen om hun pakjes in- en uit te laden. Ze verlangen ernaar om hun rondes op een wendbare, vloeiende en emissievrije manier te kunnen uitvoeren.

De compacte en wendbare Renault EZ-FLEX werd ontwikkeld om een antwoord te bieden op de mobiliteitseisen van de leverancier. Met hun elektrische aandrijving verzekeren ze een duurzame mobiliteit. De moduleerbaarheid van het achterste deel kan worden bestudeerd en zal het mogelijk maken om de evolutie van het ecosysteem van het geteste voertuig te voorspellen. Het geconnecteerde voertuig is uitgerust met tal van sensoren en maakt het dus mogelijk om gebruiks- en trajectgegevens te verzamelen en te analyseren, zoals de afstand, het rijbereik, de snelheid en het aantal stops. Zo krijgt men meer inzicht in de dagelijkse realiteit van de leveringen.

Deze gegevens zullen worden geanalyseerd in het licht van de feedback van postbodes, hun ervaringen in de dagelijkse praktijk, hun beperkingen en de reactie op hun omgeving.

Al die gegevens zullen worden gebruikt om het bedrijfsvoertuig aan te passen aan de uitdagingen van de stadsleveringen van morgen.

Die innovatieve benadering, die is verankerd in het principe van test & learn, breekt radicaal met de traditionele praktijken voor de autowereld voor het grote publiek. Groupe Renault heeft een zekere expertise ter zake: de Formule 1, waarin Renault sinds 1977 actief is, steunt op diezelfde benadering van permanente innovatie.

Bouwen aan de mobiliteit van morgen betekent rekening houden met de nieuwe toepassingen en nieuwe behoeften van onze klanten.

Meer nieuws

De MIVB in volle beweging

De MIVB in volle beweging

De titel is eigenlijk nog een understatement. We hebben het hier over een ware beweging binnen het openbaar vervoer in het algemeen! Laat me het uitleggen: volgens een collega van de RTBF heeft de MIVB beslist om een aanbesteding uit te schrijven voor 300 nieuwe...

Daimler Trucks : 5.000 jobs minder tegen 2030

Daimler Trucks : 5.000 jobs minder tegen 2030

Gisteren, 8 juli, kondigde Daimler Trucks aan dat het bedrijf van plan is 5.000 werknemers minder te hebben tegen 2030. Een deel van de vermindering zal gebeuren door natuurlijk verloop, mensen die uit zichzelf vertrekken en pensioneringen. Ook is er sprake van...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This