Renault Trucks: OPTIFUEL LAB 3 mikt op verbruiksdaling 13%

Verschenen: 14 november 2018

Renault Trucks zet zijn onderzoek voort om de energie-efficiëntie van dieselvoertuigen te verhogen. Met Optifuel Lab 3, een laboratoriumvoertuig ontstaan uit het samenwerkingsproject FALCON, wil de constructeur het brandstofverbruik van een volledige vrachtwagencombinatie met 13 procent verlagen. Optifuel Lab 3 verenigt diverse technologieën om de stroomlijn, de rolweerstand, de rijhulpsystemen, het energiebeheer en de aandrijflijn te optimaliseren.

Dit voertuig heeft als doel om het brandstofverbruik met 13 procent terug te dringen in vergelijking met een standaard Renault Trucks T met een standaardoplegger. Hij combineert diverse innovatieve technologieën, ontwikkeld door een consortium van partners met onder meer Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFP Énergies nouvelles, de École centrale de Lyon (LMFA) en IFSTTAR (LTE, LESCOT). Optifuel Lab 3 is de vrucht van het FALCON-project (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption), dat door BPI France werd geselecteerd in het kader van de projectoproep van het Fonds unique interministériel (F.U.I.) nr. 23 en dat door de overheid wordt gefinancierd.

Meer nieuws

Volvo Buses lanceert Volvo 8900 Electric intercitybus

Volvo Buses lanceert Volvo 8900 Electric intercitybus

Volvo Buses breidt zijn Europese aanbod van elektromobiliteit uit naar operaties buiten en tussen steden. De nieuwe Volvo 8900 Electric is een elektrische low-entry bus voor stads-, intercity- en forenzenoperaties. Het wordt aangeboden in zowel twee- als drie-assige...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This