Rodcraft zet de volgende logische stap en zet zijn jongste innovatie- en productoriëntatie en de nieuwe, grotendeels digitale diensten luister bij met een fris en modern herontwerp van het merk: Geel-blauw was gisteren, zwart-geel is vandaag.
Nieuw Rodcraft logo
Rodcraft stemt zijn productportfolio, het merk en de marketing consequent op de eisen van de markt en in dialoog met de klanten af, om samen met de partners de business via de bestaande kanalen maar ook in het digitale tijdperk verder succesvol vorm te geven. Eén ding echter is en blijft ondanks alle geboden beweeglijkheid constant: centraal staan de mensen die met Rodcraft gereedschap werken – als partner of als consument.
Het initiatief startte al begin 2021 toen Rodcraft het startschot voor een moderne en hedendaagse klantbenadering en partnerondersteuning gaf. Naast het visuele herontwerp werd ook het aanbod aan digitale diensten opnieuw afgestemd en aanzienlijk uitgebreid. Tot de mijlpalen van de campagne behoren bijvoorbeeld de onlineshop voor ondernemers of de digitale marketingacties voor verhoging van de omzet, samen met partners.
“Een bedrijf als Rodcraft, dat vele jaren succesvol op de markt actief is, moet met de tijd meegaan om tot de topmerken voor gereedschap en werkplaatsuitrustingen te blijven horen. Daarvoor zijn continu vele kleine stapjes nodig en af en toe ook een grote slag, die we bij deze nieuwe oriëntatie hebben nagestreefd”, zegt Volker Wiens, Business Line Manager Rodcraft. “Met name in een toenemend snelle en digitale wereld moeten we onze partners en klanten een betrouwbaar ‘thuis’ bieden door topproducten en diensten ter beschikking te stellen en vooral een gemeenschappelijke taal te spreken. Dit hebben we met ons palet aan gereedschap en uitrustingen, ons digitaliseringsinitiatief en het nieuwe, frisse design in één verenigd.”