Scania introduceert nieuwe 13-liter aandrijflijn die zorgt voor een brandstofbesparing van ten minste 8%.

Verschenen: 22 november 2021

De transportindustrie bevindt zich op een keerpunt. Transportbedrijven moeten niet alleen inspanningen leveren om de uitstoot van CO2 te verminderen, ze moeten ook hun rentabiliteit handhaven. We hebben daarom onze meer dan een eeuw aan technische ervaring geïnvesteerd om die uitdaging aan te gaan. Het resultaat? Scania’s grootste technische prestatie tot nu toe.

De nieuwe Scania Super is onze meest geavanceerde en efficiënte aandrijflijn voor verbrandingsmotoren ooit en is ontworpen om te voldoen aan de strengste emissienormen overal ter wereld, zowel voor nu als voor in de toekomst. Met een extra brandstofbesparing van 8% en een nieuwe industrienorm voor emissiebeheersing, wordt de Scania Super het toonaangevende model voor duurzame transportactiviteiten in de branche. Met de nieuwe Scania Super stimuleren we meer dan ooit de transitie naar een duurzaam transportsysteem Wat de toekomst ook brengt, we weten zeker dat die minstens 8% beter zal zijn – voor de planeet, uw operationele prestaties en uw bedrijf.

De baanbrekende efficiëntie van de aandrijflijn is een optelsom van verschillende componenten: de nieuwe Scania 13-liter motor, de Scania Opticruise versnellingsbak en de Scania R756 achteras. Dit alles wordt aangevuld door Scania’s meest veelzijdige chassis ooit, met de volle kracht van ons modulaire systeem.

Scania Super 13-liter motor

De kern van de nieuwe aandrijflijn is de nieuwe Scania Super 13-liter motor. Met superieure rijeigenschappen, een uitgebreid vermogensbereik tot 560pk en een brandstofbesparing van 8% is de Scania Super 13-liter motor ontworpen om uw bedrijf klaar te maken voor de toekomst.

G25 en G33 Opticruise versnellingsbak

De Scania Opticruise G25 en G33 bieden een bijna naadloze krachtoverdracht door een bredere spreiding van de overbrengingsverhoudingen en lagere interne wrijving. Ze stellen daarmee de hoogste norm voor versnellingsbakprestaties in de industrie.

R756 achteras met enkele reductie

De Scania R756 achteras met enkele reductie biedt een bredere reeks overbrengingsverhoudingen, van 1,95 tot 4,11, en is speciaal ontworpen om de uitzonderlijke efficiëntie van de Scania Super-aandrijflijn mogelijk te maken. De as integreert naadloos met de Scania Opticruise versnellingsbak en de Scania Super-motor, waardoor de perfecte match ontstaat voor alle soorten veeleisende activiteiten. Met een verbeterde technische levensduur, een aanzienlijk lager gewicht van de onderdelen, minder interne wrijving en een langere onderhoudsinterval is de Scania R756 achteras met enkele reductie de beste keuze voor al uw toekomstige transportactiviteiten.

Het meest veelzijdige modulaire chassis

Als aanvulling op de nieuwe aandrijflijn introduceren we het meest veelzijdige chassis dat we ooit hebben ontwikkeld. Meer aanpassingsmogelijkheden qua indeling, een betere gewichtsverdeling en de mogelijkheid om meer vrije ruimte op het frame te creëren, verbetert het nieuwe chassisconcept zowel het laadvermogen als de carrosseriemogelijkheden.

De toekomst heeft er nog nooit zo goed uitgezien, de toekomst is Super!

http://nl.scania.be/thefutureissuper?cid=disp-557161

Scania 560 S

Meer nieuws

Volvo Buses lanceert Volvo 8900 Electric intercitybus

Volvo Buses lanceert Volvo 8900 Electric intercitybus

Volvo Buses breidt zijn Europese aanbod van elektromobiliteit uit naar operaties buiten en tussen steden. De nieuwe Volvo 8900 Electric is een elektrische low-entry bus voor stads-, intercity- en forenzenoperaties. Het wordt aangeboden in zowel twee- als drie-assige...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This