COCA-COLA EUROPEAN PARTNERS BELGIUM TROUW AAN RENAULT TRUCKS VOOR DISTRIBUTIE

Verschenen: 13 januari 2021

Renault Trucks is de exclusieve partner voor de distributievoertuigen van de drankengigant Coca-Cola European Partners Belgium. Met een nieuwe bestelling en levering van 30 vrachtwagens, wordt een nieuw hoofdstuk aangesneden in een jarenlang partnership. “Topkwaliteit gekoppeld aan een scherpe prijs,” klinkt het bij Coca-Cola.  

De totale vloot van Coca-Cola in België en Luxemburg van 175 vrachtwagens is verspreid over drie kanalen: events, full service en conventionele distributie. Dat laatste omvat de bedeling van supermarkten, scholen, bedrijven en dergelijke. “Voor deze distributie hebben we enkel voertuigen van Renault Trucks, wat beslist geen toeval is,” zegt Pascal Libens, Fleet Manager Belgium-Luxemburg bij Coca-Cola. “Als bedrijf moeten we sowieso nieuwe tenders uitrollen en andere leveranciers uitnodigen. Punt is dat Renault Trucks meestal bovenaan de lijst eindigt. De kwaliteit van hun voertuigen is ons na een jarenlange samenwerking wel bekend. Dat daaraan een scherpe prijs gekoppeld wordt, vervolledigt het plaatje.”

Veiligheid en verbruik

De levering van de recentste grote bestelling van 30 Renault Trucks D Wide 6×2 met 430pk is inmiddels lopende. “Dankzij de jarenlange samenwerking begrijpen we zeer goed wat de precieze wensen van de klant zijn”, stelt Philippe Flebus, Key Account Manager, bij Renault Trucks. “Deze voertuigen zijn volledig geautomatiseerd. Zo volstaat één druk op de knop om de trappen te laten uitschuiven. We weten dat de ladingveiligheid erg belangrijk is voor Coca-Cola, en dus ging daar bijzondere aandacht naar. Dit levert resultaten op, want toen één van de vrachtwagens een tijdje geleden in de gracht belandde, bleek de hele lading onbeschadigd.” 

De nodige telematica werd voorzien aan boord en er werd gekozen voor krachtigere motoren. “Door de voertuigen motoren met meer pk’s te geven, slaagden we erin het verbruik te verlagen. Ook de cabine werd aangepast en 40 cm dieper gemaakt, maar de breedte blijft 2,3m. Hierdoor combineer je een verhoogd comfort voor de chauffeur met een prima breedte om in een stedelijke omgeving te manoeuvreren. 

Op het vlak van veiligheid is Coca-Cola één van onze meest veeleisende klanten. Elke truck is voorzien van een 360° camerasysteem met dodehoeksensor en een speaker om voetgangers en fietsers te verwittigen wanneer de vrachtwagen rechts afdraait. Er is ook een apart systeem om aan de aanhangwagen te bevestigen. De vision deur aan passagierszijde is dan weer van een extra laag raam voorzien,” aldus Flebus.

Onderhoudscontract

“De bestelling werd begin 2020 geplaatst, en midden december zijn er al 13 in gebruik genomen”, zegt Pascal Libens. “Allemaal op onze site in Wilrijk. De overige zullen verspreid worden over onze vestigingen in Luxemburg, Heppignies en Hasselt. Respectievelijk 5, 7 en nog eens 5 stuks. We gaan ervanuit dat over een periode van zo’n 10 jaar deze vrachtwagens om en bij de 350.000 km zullen afleggen. Op zich is dat niet zo bijster veel voor distributieactiviteiten, maar het gebruik is wel intensief met veel starts en stops. Als ik terugblik op de voorbije 10 jaar, moet vastgesteld worden dat zich nagenoeg geen problemen voorgedaan hebben met onze vorige ‘lichting’ Renault Trucks. We gingen ook een zo breed mogelijk all-in onderhoudscontract aan, iets wat ons een optimaal gebruik garandeert. En uiteraard werken we met lokale dealers, afhankelijk van de vestiging.” 

Meer nieuws

Beequip lanceert marktplaats

Beequip lanceert marktplaats

Beequip heeft een nieuwe marktplaats gelanceerd waarmee ondernemers eenvoudig transportvoertuigen kunnen vinden én direct een lease kunnen regelen. Dankzij de integratie van aankoop en financiering wordt langdurig zoeken en onderhandelen overbodig. “Onze marktplaats...

Tips voor het veilig winterklaar maken van uw oplegger

Tips voor het veilig winterklaar maken van uw oplegger

Hoewel de winter even op zich liet wachten, is hij nu terug op de Europese wegen, met uitdagende weersomstandigheden tot gevolg. Dit stelt specifieke eisen aan het goederenvervoer. Niet alleen de trekker, maar ook de oplegger moet goed worden voorbereid op de winter....

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This