Elektrische rode neuzen van 18 ton

Verschenen: 29 september 2022

Linde Material Handling trekt hefvermogen elektrische trucks op tot 10 à 18 ton

De tijd dat elektrische vorkheftrucks enkel bij beperkte tonnages konden worden ingezet, is nu definitief voorbij. Nadat elektrische Linde heftrucks op vlak van krachtproductie reeds op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op vlak van hefvermogen: de nieuwe E100 – E180 heftrucks kunnen namelijk goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.

Ideaal intern transport voor zware (binnen)toepassingen

De grootste gewichtheffers onder de elektrische vorkheftrucks zijn vooral toegespitst op zware (binnen)toepassingen, en zijn dan ook gegeerd bij bedrijven uit de hout-, staal-, steen- en drankenindustrie, maar ook bv. bij grote meubelhuizen. Behalve grote hefvermogens bieden ze hun gebruikers nog verschillende andere voordelen: ‘De E100 – E180 heftrucks zijn emissievrij, geluidsarm, eenvoudig in onderhoud, flexibel in gebruik, nauwkeurig én wendbaar. Ze kunnen ook op elk moment tussen loodzuur- en lithiumionbatterijen wisselen, zonder dat er wijzigingen moeten plaatsvinden aan de hardware van de truck’, aldus Christopher Reis, product manager zware trucks bij Linde Material Handling.

Gebaseerd op 8-tonners, mits enkele verbeteringen

Hun grote krachtproductie wordt verzekerd door een samenwerking van 4 verschillende motoren, die de trucks o.a. in slechts 10 seconden hun topsnelheid van 20 km / u. doen bereiken. Voor het ontwerp heeft Linde zich gebaseerd op hun elektrische 8-tonners, met onder meer een dubbele aandrijving en hefhydrauliek, alsook met twee batterijen en een losgekoppelde, op rubber gemonteerde cabine. In vergelijking met diezelfde 8-tonners is wel voor meer zichtbaarheid gezorgd, met een dak uit gepantserd glas en grote glasoppervlakken aan alle zijden.

Application Pictures E160, series 1471

Meer nieuws

Kilometerheffing: wat verandert er op 1 juli 2024?

Kilometerheffing: wat verandert er op 1 juli 2024?

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing. Om de vergroening van het logistiek transport aan te moedigen, heeft ook het Brussels Hoofdstedelijk Gewest het voordeeltarief van nul...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This