Renault Trucks E-Tech Trafic: de constructeur vervolledigt zijn gamma met een elektrisch bedrijfsvoertuig voor in de stad

Verschenen: 13 september 2023

Renault Trucks, dat zich engageert voor een snelle elektrificatie van zijn voertuigengamma’s, vervolledigt zijn aanbod met de commercialisering in 2023 van een nieuw bedrijfsvoertuig voor het segment van de Medium Van: Renault Trucks E-Tech Trafic. De Franse constructeur biedt voortaan een volledig gamma zuiver elektrische voertuigen van 650 kg tot 44 ton.

Het gebruik van koolstofarme transportoplossingen is een prioriteit voor Renault Trucks, dat zopas de elektrificatie heeft afgerond van al zijn voertuigmodellen die bestemd zijn voor gebruik in en om de stad. Koeriersdiensten, leveringen, distributie, afvalophaling of bouwplaatsen: alle toepassingen in en om de stad worden gedekt met de Renault Trucks E-Tech T en C, Renault Trucks E-Tech D, D Wide en D Wide LEC (16, 19 en 26 t), Renault Trucks E-Tech Master (3,1 en 3,5 t), bakfietsen (650 kg) en vanaf 2023 Renault Trucks E-Tech Trafic (3,07 t).

Een zuiver elektrisch bedrijfsvoertuig ontworpen voor de stad

Door de explosie van e-commerce, van leveringen en de toenemende inzet van ambachtslieden voor verbouwingen neemt het aantal bedrijfsvoertuigen dat in onze stadscentra rijdt voortdurend toe.

Omdat het gebruik van een elektrisch voertuig professionele gebruikers de zekerheid biedt dat ze hun activiteiten in de stad kunnen voortzetten, ongeacht de lokale regelgeving en zonder de levenskwaliteit van stadsbewoners te schaden, vervolledigt Renault Trucks zijn elektrische aanbod met Renault Trucks E-Tech Trafic.

Renault Trucks E-Tech Trafic werd ontworpen voor de stad. Hij is middelgroot en gemakkelijk te manoeuvreren en biedt in zijn meest compacte versie toegang tot overdekte parkeergarages in de stad en past op een parkeerplaats voor auto’s.
Om tegemoet te komen aan de behoeften van alle leveringsprofessionals en ambachtslieden is hij verkrijgbaar in verschillende configuraties: drie bestelwagenversies (L1H1, L2H1, L2H2), twee bestelwagenversies met dubbele cabine (L1H1 en L2H1) en een laadvloer-cabineversie. In zijn bestelwagenversie biedt Renault Trucks E-Tech Trafic een laadvolume van 5,8 tot 8,9 m3 en een laadlengte tot 4,15 m. De H2-versie, met een comfortabele binnenhoogte van 1.898 mm, maakt het mogelijk om rechtop te staan in de laadruimte.

Het voertuig is uitgerust met een elektromotor van 90 kW (120 pk) en heeft een sleepvermogen van 920 kg. Hij is uitgerust met batterijen van 52 kWh en heeft een rijbereik van 297 km over de gemengde WLTP-cyclus: met 18,7 kWh heeft hij een van de laagste elektriciteitsverbruiken op de markt, waardoor de gebruikskosten van het voertuig dalen. Met snelladen (DC) kan hij in 60 minuten van 15 tot 80% worden opgeladen.

100% gemoedsrust met diensten op maat

Om in alle gemoedsrust over te schakelen op elektrische wagens biedt de constructeur een gepersonaliseerde begeleiding aan, met een voorafgaande studie van de behoeften en het gebruik, of advies over laadoplossingen. Renault Trucks biedt ook aangepaste financieringsoplossingen en begeleiding bij het beheer van overheidssteun (naargelang van het land).

Om de kosten volledig onder controle te houden, biedt Renault Trucks ook een ‘packaging’- aanbod aan dat de kostprijs van het voertuig, het Start & Drive-onderhoudscontract, de verzekering en de financiering omvat(1).

Renault Trucks E-Tech Trafic wordt ook gedekt door een garantie van acht jaar op de aandrijfbatterij en van twee jaar op de rest van het voertuig, onderdelen en werkuren en 24/7 pechverhelping. Hij plukt de vruchten van een scala aan diensten, gebaseerd op de vrachtwagenexpertise van Renault Trucks, dat in zijn concessies (Fast & Pro) ruimte voor bedrijfsvoertuigen vrijmaakt en snelle afspraken en langere openingsuren aanbiedt, ook op zaterdag.

Renault Trucks E-Tech Trafic zal vanaf oktober 2023 verkrijgbaar zijn in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, België, Nederland, Zwitserland, Italië en Duitsland.

 

(1) De inhoud en de voorwaarden van het aanbod kunnen van land tot land verschillen. Onder voorbehoud van aanvaarding van het dossier door Renault Trucks Financial Services.

Meer nieuws

De nieuwe Volvo FH16: meer kracht – minder brandstof

De nieuwe Volvo FH16: meer kracht – minder brandstof

De nieuwe Volvo FH16 is de krachtigste vrachtwagen van Europa, maar ook zeer brandstofefficiënt – en hij kan rijden op 100% hernieuwbare brandstoffen. Tests op de weg bevestigen dat de geheel nieuwe motor in de FH16 5% betere brandstofefficiëntie en lagere uitstoot...

DAF: 75 jaar vrachtwagens uit Eindhoven

DAF: 75 jaar vrachtwagens uit Eindhoven

DAF Trucks bouwt dit jaar 75 jaar vrachtwagens. Een mijlpaal uit een lange rij hoogtepunten, gedreven door innovaties, revolutionaire technologieën en slimme ontwerpen. Diezelfde bouwstenen vormen het fundament voor de jongste generatie DAF trucks, die daardoor net...

Maak je klaar voor DEMO DAYS 2024 !

Maak je klaar voor DEMO DAYS 2024 !

DEMO DAYS is terug! Noteer 6, 7 en 8 september 2024 in je agenda, want dan komen we samen op de prachtige Terril Saint-Antoine in Boussu voor drie boeiende dagen van machine-testen en demonstraties. Dit jaar voegen we zelfs nog een extra dag toe op vrijdag 6 september...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This