Truck Center Sint-Pieters-Leeuw levert eerste Actros 8×4 SLT met Gigaspace cabine aan transportfirma Dick Frères uit Tubize

Verschenen: 18 oktober 2018

De chauffeurs bij familiebedrijf Dick Frères uit Tubize zijn experten in uitzonderlijk transport. Trouwe Iveco-klanten die nu eindelijk gezwicht zijn voor de gespierde verleiding van de Mercedes-Benz Actros 8×4 SLT.

Sales Consultant Jan Walravens van Truck Center Mercedes-Benz in Sint-Pieters-Leeuw zat al jaren te dingen naar de aandacht van de familie Dick. Jan bevestigt: “We zijn daar al vaak langs geweest en vader Fernand zijn antwoord was steeds kort: ‘Iveco, Iveco, Iveco…’. Ik ben nog nooit in mijn leven zo’n volhardende Iveco-believer tegengekomen (lacht)”.

Maar het tij zou keren. Toen zoon Bob Dick liet blijken dat hij smachtte naar een trekker die probleemloos met een loodzware vracht een helling kon nemen, bleek er maar één oplossing voorhanden. SLT-kenners Geert Groeninckx en Nico Van Britsom van het Sales Engineering team kwamen opdagen met overtuigende argumenten en tijdens een testrit zag Bob het licht: een Actros 8×4 SLT met onder andere de zalige Turbo Retarder Koppeling, TRK voor de vrienden. En nu is Bob niet meer te stoppen.

De trein is altijd een beetje reizen

Bob wijst naar wat er achter zijn Actros hangt: “Kijk, daarom wou ik deze Actros.” Het is 8u ’s ochtends, we staan op het terrein van een afgeschreven treinloods vlak buiten Luik. Achteraan de splinternieuwe Actros hangt er een heel lange aanhangwagen met in het midden, op een lager stuk dat bijna op grondniveau hangt, een oude verroeste locomotief. “Ik moet deze straks naar zijn kerkhof brengen in Aarlen, waar de trein ontmanteld zal worden. Deze weegt 60 ton maar we hebben er ook al van 100 ton vervoerd.”

Bob zijn grote dada is dan ook het transport van locomotieven. Er prijkt aan de zijkant van de vrachtwagen zelfs een schilderij van een locomotief. Het is niet zijn eerste, maar ook niet zijn laatste locomotief. De trein wordt eerst op het losgekoppelde tussenplatform van de aanhangwagen gereden. Vervolgens trekt Bob via een van de twee bevestigingsringen vooraan de Actros het tussenstuk met locomotief naar buiten om die daar te verenigen met de van wielen voorziene voor- en achterstukken van de aanhangwagen.

Collega Kurt rijdt alvast voorop. Zijn wagen heeft zwaailichten en is voorzien van een duidelijk zichtbaar ‘Uitzonderlijk Vervoer’-plakkaat. Bob volgt, cool als Lucky Luck, met een trein zonder sporen. Alsof het een fluitje van een cent is, manoeuvreert hij het lange gevaarte de kleine straat in die hier de enige uitweg is.

Gigaspace

Maar bij Dick Frères rijden ze ook vaak naar het buitenland, vooral Engeland en Oostenrijk, en dan is wat extra ruimte in de cabine geen overbodige luxe. Jan: “Bob wou eerst een Bigspace, maar toen kwam de vraag om er een microgolfoven en tv in te verwerken. Dat bleek echter geen simpele ingreep. Voor dezelfde prijs heb je dan een Gigaspace.” En zo geschiedde, de eerste SLT met Gigaspace in België rijdt nu op de baan. Het is de grootste en meest comfortabele cabine en ideaal voor 2 personen.

Meer nieuws

MAN breidt zijn gamma emissievrije voertuigen uit

MAN breidt zijn gamma emissievrije voertuigen uit

Kleine reeks vrachtwagens met waterstofverbranding gepland voor 2025 • Aanvankelijk ongeveer 200 voertuigen voor geselecteerde markten • De hTGX is bijzonder geschikt voor speciale toepassingen • Het voertuig vult het gamma zuiver elektrische voertuigen aan MAN Truck...

DAF introduceert PACCAR Connect

DAF introduceert PACCAR Connect

Nieuw online fleet management platform voor optimale efficiency Met een breed aanbod aan informatie en een toonaangevend gebruiksgemak zet het nieuwe PACCAR Connect de maatstaf op het gebied van online fleet management platforms. PACCAR Connect is gemakkelijk...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This