Coeman moet een van de grootste depannagediensten uit de regio zijn. Drie jaar geleden takelden ze eigenhandig 130 voertuigen uit een kettingbotsing op de A19. Een ravage in de mist, maar het zegt tegelijkertijd iets over de spankracht van dit gerenommeerde bedrijf.
Zoon Frederic Coeman: “We laten nooit iets liggen. Hoe zwaar, hoe breed ook. We laten alles pico bello achter, veroorzaken nooit bijkomende schade.” Vader Rudy Coeman, een ervaren rot die rust uitstraalt, knikt bevestigend.
Rudy begon in 1978 met zijn takeldienst. “Ik had een garage, de depannage was eerst een hobby, maar het werd een echte passie.” Ook Rudy’s zonen werden ermee besmet en ondertussen werkt zijn kleindochter al mee op kantoor, doet de schoondochter Natascha de boekhouding/administratie en staat kleinzoon Thibault al klaar om een handje te helpen. Vul dit nog aan met drie man personeel en de beschikbaarheid over zelfstandige chauffeurs bij overbelaste dagen.
Hun wagenpark bestaat uit zo’n 20 vrachtwagens, zowel voor het takelen van auto’s als vrachtwagens, maar ook eentje met een zware hydraulische kraan, enkele signalisatie-vrachtwagens met botsabsorbeerders enz. Maar in het leven van Rudy Coeman en zijn twee zonen is er altijd wel nog plek voor nieuw speelgoed.
Frederic Coeman: “Auto’s worden steeds zwaarder. We zochten dus nog een duurzame takelwagen die zowel zwaardere auto’s als bestelwagens kan depanneren.”
Tony Deneckere van Groep Vereenooghe maakte hen al snel duidelijk dat ze hiervoor beter kozen voor de doorontwikkelde Actros dan voor de 12T Atego. Het resultaat: een Actros 1827 Lnr met een L cabine streamspace 2.30m en MT 320 mm met zit/ligcombinatie.