Keolis, de grootste particuliere mobiliteitsoperator in België, versterkt zijn rol als belangrijke speler op het gebied van duurzame mobiliteit door zijn busstelplaatsen in het hele land geleidelijk te elektrificeren. Het bedrijf loopt zo vooruit op de toekomstige milieueisen in de sector.
Op 17 maart heeft Keolis in Wallonië zijn eerste geëlektrificeerde busdepot in gebruik genomen. Philippe Docx, CEO van Keolis: “Hoewel er voor de onderaannemers van LETEC nog geen verplichting tot elektrificatie geldt, bereiden we onze infrastructuur nu al voor op de komst van elektrische bussen”.

Foto 1: de genodigden tijdens de openingstoespraak.
Foto 2: een elektrische bus van Keolis







