MAN eMobility Center

Verschenen: 21 juni 2022

 

Voorbereidingen voor grootschalige productie van elektrische vrachtwagens uit München liggen op schema: In de eerste 12 maanden sinds de oprichting van het innovatieve eMobility Center in zijn hoofdfabriek heeft MAN Truck & Bus 20 prototypes van de komende zware eTruck uitgerold, om de toekomstige gemengde serieproductie met conventionele vrachtwagens in reële omstandigheden te testen. De nieuwe eTruck reed eind mei zijn eerste rondjes in Berlijn. In München zijn tot nu toe 1.700 medewerkers opgeleid in de CO2-vrije technologie van de toekomst.

Toen het MAN eMobility Center medio juni 2021 openging, was het al duidelijk dat hier aan de toekomst werd gewerkt: het was een duidelijk startsignaal voor de modernisering van de site in het kader van de transformatie en ook voor de komende serieproductie van elektrische vrachtwagens in de hoofdfabriek in München. “MAN bereidt zich voor op de toekomst van elektrische mobiliteit en transformeert verder tot een leverancier van duurzame transportoplossingen voor klimaatvriendelijk vrachtvervoer op de weg. Onze zware eTruck zal begin 2024 van de productielijn in München rollen. Daartoe leiden we nu werknemers op in hoogspanningstechnologie en maken we onze productie in onze hoofdfabriek in München flexibeler,” aldus Alexander Vlaskamp, CEO van MAN Truck & Bus, op de eerste verjaardag van het eMobility Center in München.

Al in mei gaf MAN in Berlijn een preview van de nieuwe, in serie geproduceerde e-truck, die in 2024 zijn officiële marktdebuut maakt. Op de site van de voormalige luchthaven Berlin Tempelhof maakte MAN in aanwezigheid van Dr. Volker Wissing, Duits minister van Digitale Zaken en Transport, voor het eerst een publieke rit met de eerste, bijna-productierijpe prototypes van het eMobility Center. Een speciaal technisch kenmerk van de baanbrekende elektrische Lion is dat hij voorbereid is voor toekomstig opladen met megawatt: hoge oplaadcapaciteiten met korte oplaadtijden maken de elektrische vrachtwagen geschikt voor zwaar langeafstandstransport met een dagelijks bereik van 600 tot 800 kilometer. Samen met hun lage gebruikskosten en de beste energiebalans bieden batterij-elektrische voertuigen de meest geschikte technologie voor toekomstige CO2-vrije bedrijfswagenparken.

Meer nieuws

Mercedes-Benz laat Actros 1047 km rijden op vloeibare waterstof

Mercedes-Benz laat Actros 1047 km rijden op vloeibare waterstof

Op 26 september hield Mercedes-Benz Trucks een event in Berlijn, waarbij een recordrit met een Mercedes-Benz Actros trekker met brandstofcel van Cellcentric op vloeibare waterstof werd afgesloten. De trekker oplegger combinatie van 40 ton had een traject van de...

Piaggio Porter NP6: Fris gezicht in de stad

Piaggio Porter NP6: Fris gezicht in de stad

Piaggio Porter NP6 met kastopbouw   Beherman Motors, invoerder van de citytrucks van Piaggio Commercial presenteert met de Piaggio Porter NP6 een ideale lichte vrachtwagen voor inzet in stads- en dorpskernen. Naast het standaard chassis-cabinemodel, de pick-up en...

De Lijn zoekt chauffeurs en technici

De Lijn zoekt chauffeurs en technici

De Lijn zet voortdurend alles op alles om nieuwe collega’s aan te trekken. Oktober wordt terug jobdagen-maand. Er werden 900 chauffeurs gezocht voor 2023. De teller van aangeworven chauffeurs dit jaar staat ongeveer op 600. Dat betekent dat er via een aantal...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This