MAN eMobility Center

Verschenen: 21 juni 2022

 

Voorbereidingen voor grootschalige productie van elektrische vrachtwagens uit München liggen op schema: In de eerste 12 maanden sinds de oprichting van het innovatieve eMobility Center in zijn hoofdfabriek heeft MAN Truck & Bus 20 prototypes van de komende zware eTruck uitgerold, om de toekomstige gemengde serieproductie met conventionele vrachtwagens in reële omstandigheden te testen. De nieuwe eTruck reed eind mei zijn eerste rondjes in Berlijn. In München zijn tot nu toe 1.700 medewerkers opgeleid in de CO2-vrije technologie van de toekomst.

Toen het MAN eMobility Center medio juni 2021 openging, was het al duidelijk dat hier aan de toekomst werd gewerkt: het was een duidelijk startsignaal voor de modernisering van de site in het kader van de transformatie en ook voor de komende serieproductie van elektrische vrachtwagens in de hoofdfabriek in München. “MAN bereidt zich voor op de toekomst van elektrische mobiliteit en transformeert verder tot een leverancier van duurzame transportoplossingen voor klimaatvriendelijk vrachtvervoer op de weg. Onze zware eTruck zal begin 2024 van de productielijn in München rollen. Daartoe leiden we nu werknemers op in hoogspanningstechnologie en maken we onze productie in onze hoofdfabriek in München flexibeler,” aldus Alexander Vlaskamp, CEO van MAN Truck & Bus, op de eerste verjaardag van het eMobility Center in München.

Al in mei gaf MAN in Berlijn een preview van de nieuwe, in serie geproduceerde e-truck, die in 2024 zijn officiële marktdebuut maakt. Op de site van de voormalige luchthaven Berlin Tempelhof maakte MAN in aanwezigheid van Dr. Volker Wissing, Duits minister van Digitale Zaken en Transport, voor het eerst een publieke rit met de eerste, bijna-productierijpe prototypes van het eMobility Center. Een speciaal technisch kenmerk van de baanbrekende elektrische Lion is dat hij voorbereid is voor toekomstig opladen met megawatt: hoge oplaadcapaciteiten met korte oplaadtijden maken de elektrische vrachtwagen geschikt voor zwaar langeafstandstransport met een dagelijks bereik van 600 tot 800 kilometer. Samen met hun lage gebruikskosten en de beste energiebalans bieden batterij-elektrische voertuigen de meest geschikte technologie voor toekomstige CO2-vrije bedrijfswagenparken.

Meer nieuws

Stockdeals bij Hedin Automotive Truck Center.

Stockdeals bij Hedin Automotive Truck Center.

Meer voorraad, meer voordelen. Geniet t.e.m. 30 april nog van uitzonderlijke stockdeals bij Hedin Automotive. Tijdens die periode kunt u terecht in alle Mercedes-Benz Truck Centers van de dealergroep voor exclusieve voorraadvoordelen. Dat Hedin Automotive een vaste...

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Dachser neemt logistieke dienstverlener Brummer over

Met de overname van Brummer, de partner in het European Food Network voor het transport van geconditioneerde levensmiddelen tussen Duitsland, Oostenrijk en aangrenzende landen, versterkt Dachser zijn netwerk voor het vervoer en de opslag van levensmiddelen in Europa....

Van Hool definitief failliet

Van Hool definitief failliet

Vanmiddag kondigde co-CEO Marc Zwaaneveld aan dat Van Hool 's ochtends de boeken had neergelegd bij de rechtbank van koophandel te Mechelen. Daarmee houdt de bussen- en trailerbouwer uit Koningshooikt definitief op te bestaan. Momenteel is een bindende bieding van VDL...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This