Zopas stelde Renault zijn nieuwe Kangoo Van voor, sterkhouder in het segment van de kleine bestelwagens. Maar er is meer nieuws, in de vorm van de Express Van, een iets minder gesofisticeerde bestelwagen, die we eerder kunnen beschouwen als een update van de bestaande Kangoo. Hij biedt ruime afmetingen, zoals de breedste zijdelingse toegang in zijn klasse en tal van opbergvakken.
De nieuwe Kangoo Van komt op de proppen met enkele nuttige en uitgekiende innovaties. Meest opvallend is de “Open Sesame by Renault” een nogal bombastische naam voor een schuifdeur die verder bouwt op het “pillarless” principe, waarbij de b-stijl aan de passagierszijde vervalt, wat zorgt voor een indrukwekkende zijdelingse toegankelijkheid van de laadruimte, zeker in combinatie met de wegklappende passagierszetel. Andere opvallende kenmerken zijn een digitale achteruitkijkspiegel, een reeks standaard rijhulpsystemen en een handschoenvak dat is opgevat als een schuif met een inhoud van 7 liter. De nieuwe Kangoo is leverbaar met een keuze uit 3 dieselmotoren (75-95 en 115 pk) en een benzinemotor (100 pk), gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventraps automaat.
De Trafic krijgt een update met een elegant design, meer veiligheid en betere prestaties, te beginnen met de versies voor personenvervoer. De bedrijfswagenversie zal eind 2021 beschikbaar zijn.
Als opvolger van de elektrische Kangoo Z.E. wordt eind 2021 Nieuwe Kangoo Van E-TECH Electric verwacht, uitgerust met een batterij van 44 kWh die 265 kilometer rijbereik biedt. Met zijn dochteronderneming Elexent biedt Renault laadoplossingen voor wagenparken aan.
Renault is sinds 2011 pionier op het gebied van elektrische bedrijfsvoertuigen, maar sinds 2014 ook op dat van waterstof. Tegen het einde van het jaar zal Renault Nieuwe Master Hydrogen voorstellen. Met Plug Power mikt Renault tegen 2030 op 30% van de Europese markt van de lichte bedrijfsvoertuigen op waterstof, met oplaadoplossingen voor elektrische en plug-inhybridewagens.
Tegelijk breidt Renault zijn aanbod van diensten en oplossingen op maat uit met Renault Pro+. Dat biedt kant-en-klare digitale oplossingen en connectiviteit dankzij een netwerk van 626 centra, maar zorgt ook voor het ombouwen van voertuigen, via een netwerk van 400 carrosseriebouwers.