Slechts een paar moderne wagens hebben een cultstatus. Eén daarvan is een busje: de Multivan. In wereldpremière stelt Volkswagen Bedrijfsvoertuigen nu een volledig nieuw ontworpen generatie van de bestseller voor. De nieuwe Bulli is op het modulaire MQB-platform van Volkswagen gebaseerd. Technisch gezien, maakt het busje een grote sprong: voortaan zal het aandrijvingsgamma als nieuwigheid een plug-inhybride omvatten; de Multivan wordt dus tijdelijk een voertuig met nuluitstoot. Bovendien vindt een nieuwe ontwikkelingsfase van de modernste rijhulp-, bedienings- en infotainmentsystemen zijn weg naar de reeks. Ook op het gebied van de crashveiligheid is de vooruitgang maximaal. Het unieke design-DNA van de Bulli is evolutionair verder ontwikkeld: geen enkele ander busje wordt al meer dan 70 jaar gebouwd, en is generatie na generatie visueel geslepen als een diamant. Daarom is de nieuwe Multivan ook meteen herkenbaar als een afstammeling van de legendarische T1.
![IVECO en de CNR presenteren een nieuwe studie over de milieueffecten van gecomprimeerd biomethaan](https://www.transporama.be/wp-content/uploads/2024/07/Iveco20240717.jpg)
IVECO en de CNR presenteren een nieuwe studie over de milieueffecten van gecomprimeerd biomethaan
Een analyse door de Italiaanse Nationale Onderzoeksraad (CNR) in samenwerking met IVECO bevestigt bio-CNG als de optimale oplossing voor afvalinzameling - het perfecte voorbeeld van een "well-to-wheel" circulaire economie. IVECO, marktleider in de sector van...