Om zijn positie te versterken, past Citroën sinds 2018 de strategie “Inspired by Pro” toe: oplossingen op maat om te beantwoorden aan de verwachtingen van professionele klanten, zowel via de producten (nieuwe gamma’s Berlingo Van, Jumpy, Jumper) als in het netwerk.
Het merk maakt zich op om tegen 2025 een groot elektrisch offensief te lanceren met als doelstelling een 100% geëlektrificeerd gamma. Dat offensief zal een belangrijke groeifactor zijn voor Citroën en heeft betrekking op zowel de bedrijfswagens als de daarvan afgeleide personenwagens. De volgende stap is een 100% elektrische versie van de Jumpy in de loop van 2020 die alle innovaties van de PSA-groep op het vlak van elektrificeren zal benutten. Deze elektrische versie zal beschikbaar zijn met 2 autonomieniveaus:
- 200 km in WLTP-cyclus met een batterij van 50 kWh
- 300 km in WLTP-cyclus met een batterij van 75 kWh
In 2021 volgt een 100% elektrische Nieuwe Berlingo Van. Er werd ook reeds een elektrische Opel Vivaro voorgesteld.