RENAULT TRUCKS ONTHULT NIEUWE AMBITIES OP HET GEBIED VAN ELEKTRISCHE MOBILITEIT EN BREIDT GAMMA ELEKTRISCHE TRUCKS UIT

Verschenen: 10 maart 2022

Renault Trucks onthult nieuwe ambities op het gebied van elektrische mobiliteit, met een aanbod gericht op een 360° ondersteuning van zijn klanten, omgedoopt tot E-Tech. Ook breidt de fabrikant het 100% elektrische gamma uit en maakt voor 2023 de start van de verkoop van twee nieuwe modellen tot 44 ton bekend: de Renault Trucks T E-Tech voor regionaal vervoer en de Renault Trucks C E-Tech voor de bouwsector.

Renault Trucks blijft zich inzetten om de energietransitie van zijn klanten te ondersteunen en heeft de ambitie om elektrische trucks voor alle toepassingen aan te bieden. Sinds 2020 brengt de fabrikant een gamma volledig elektrische vrachtwagens van 3,1 tot 27 ton op de markt, geproduceerd in Frankrijk. Het aanbod van elektrische vrachtwagens groeit gestaag en de verkoopvolumes weerspiegelen deze snelle vooruitgang: in 2021 werden 249 elektrische vrachtwagens geleverd en zijn er 613 besteld.


Renault Trucks, een partner in het reduceren van de CO2 uitstoot

Renault Trucks verhoogt zijn ambities en voert zijn strategie nu op omdat tegen 2030 in totaal 50% van de verkoop elektrisch moet zijn en tegen 2040 moet 100% van de verkochte voertuigen CO2-neutraal zijn.

Om deze ambities te ondersteunen, gaat Renault Trucks een nieuw tijdperk in met de lancering van een aanbod dat tot doel heeft om transporteurs volledig te begeleiden in hun overgang naar CO2-neutraliteit. Dit gaat plaatsvinden onder de nieuwe naam E-Tech en is gericht op een 360° begeleiding van de klanten.

Het E-Tech-aanbod omvat zowel een aanbod van elektrische voertuigen met hoge prestaties als een allround ondersteuning van klanten bij hun energietransitie, vanaf de eerste aankoop tot de opvolging van de werking van hun elektrische vrachtwagens.

Deze 360°-ondersteuning is gestructureerd in vier fasen:

1 – Ondersteuning bij het opstellen van de toekomstvisie van de klant m.b.t. de gewenste energietransitie.

2 – Een aanvullende diagnosefase, die bestaat uit het maken van een analyse van de bedrijfacitivteiten, het wagenpark en het maken van simulaties. Na deze diagnose verstrekt Renault Trucks de klant een gedetailleerd advies, met inbegrip van een uitrolschema en een prognose van de vermindering van de CO2-uitstoot voor de komende jaren.


3 – Daarna volgt een fase waarin Renault Trucks samen met de klant de gewenste oplossing samensteld. Deze omvat de financiering, rekening houdend met lokale of overheidssubsidies, de specificatie van het voertuig inclusief opbouw, de oplaadvoorzieningen op het terrein, de onderhoudsovereenkomsten, enz. Het is tijdens deze fase dat Renault Trucks mogelijk een elektrische vrachtwagen ter beschikking stelt van de klant, zodat deze in reële werkomstandigheden kan worden getest.

4 – In de laatste fase treedt Renault Trucks op als projectmanager voor de introductie van de transportoplossing bij de klant: het installeren van oplaadvoorzieningen op het terrein, het opleiden van chauffeurs en wagenparkbeheerders, e.d. Tot slot ondersteunen Renault Trucks en zijn netwerk de klanten bij de operationele opvolging van hun vloot dankzij de connectiviteit van de voertuigen. Dit houdt in dat de fabrikant de laadinstallaties bewaakt, het rijgedrag en verbruik monitort en voorstellen doet voor optimalisatie, routes aanbeveelt en onderhoudswerkzaamheden optimaliseert.

Vervoerders hebben behoefte aan praktische ondersteuning bij hun overstap naar elektrische voertuigen. Renault Trucks staat hen bij in hun plannen om hun voertuigen en vloot CO2-neutraal te maken en biedt hen ondersteuning op basis van expertise, anticipatie, nabijheid, gemoedsrust en snelle prestaties.

Meer nieuws

TVM Belgium lanceert zero-emissieverzekering

TVM Belgium lanceert zero-emissieverzekering

Als eerste verzekeringsmaatschappij in de sector introduceert TVM Belgium een speciale zero-emissieverzekering voor vrachtwagens en bestelwagens. Veel bedrijven zijn anno 2024 volop aan het investeren in voertuigen op alternatieve brandstoffen. TVM Belgium wil haar...

Wie wordt 1 juni de “Beste heftruckchauffeur van België”?

Wie wordt 1 juni de “Beste heftruckchauffeur van België”?

Linde verdeler Motrac organiseert nationaal kampioenschap heftruckrijden in Antwerpen Zaterdag 1 juni kunnen heftruckchauffeurs uit heel België opnieuw deelnemen aan het nationaal kampioenschap heftruckrijden van Motrac. De Belgian LindeCup, die dit jaar al voor de...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This