RENAULT TRUCKS PRODUCEERT ZIJN EERSTE 100% ELEKTRISCHE TRUCK VOOR WERFBENADERING VOOR DE NOBLET GROEP

Verschenen: 25 februari 2021

Renault Trucks zet zijn transitie naar emissievrij transport voort en produceert zijn eerste elektrische truck speciaal voor werfbenadering. Het is de franse Noblet-groep, die bezig is met een milieu bewuste energietransitie, die deze eerste D Wide Z.E. uitgerust met kipper en kraan aanschaft.

Renault Trucks en de Noblet-groep zetten een belangrijke stap naar emissievrij transport. De vrachtwagenfabrikant levert een D Wide Z.E. 26 ton 6×2, met gestuurde achteras, compleet met kipper en kraan. Deze 100% elektrische vrachtwagen is uitgerust met 4 batterijen van 66 kWh.

Dankzij het lage geluidsniveau en de afwezigheid van uitlaatgassen, is de Renault Trucks D Wide Z.E. perfect geschikt voor de aanpak van bouwplaatsen in stedelijke en voorstedelijke gebieden.

Op deze bouwplaatsen zullen de werkfasen van kranen of laadbakken, waarbij de motor niet kan worden stilgelegd, voortaan zonder CO2-uitstoot en zonder geluid kunnen worden uitgevoerd. Het comfort van de werknemers en de kwaliteit van het leven van de omwonenden zal aanzienlijk worden verbeterd.

Het gebruik van een elektrische truck op de bouwplaats elimineert ook één van de problemen van offroad-gebruik, namelijk het stofvrij maken, zonder dat er een verticale uitlaat moet worden geïnstalleerd.

En het is precies deze ‘nuluitstoot voor gebruik’ waar Noblet naar streeft en waar het bedrijf bepaalde comparatieve voordelen in ziet: ‘Bepaalde klanten, in steden in de Ile-de-France regio, zullen voor bepaalde locaties bereid zijn meer te betalen voor werkmateriaal dat grotendeels koolstofvrij en vooral stil is.’

De keuze van de Noblet-groep viel op een D Wide Z.E. uitgerust met 4  66kWh-accupacks, die in minder dan 10 uur kunnen worden opgeladen op een 22 kW-stopcontact en in minder dan twee uur bij snelladen (150 kW).

Het voertuig, dat in Ile de France zal worden ingezet, kan gemakkelijk worden opgeladen nabij de interventiesites of op enkele stations in Parijs die geschikt zijn voor industriële voertuigen. Een gedeeltelijke lading van één uur op een 22 kW-stopcontact geeft het voertuig bijvoorbeeld 15 tot 20 km actieradius, waardoor elektrisch de ideale technologie is voor gebruik in de stad.

Meer nieuws

Kwalitatieve parkings voor vrachtwagens

Kwalitatieve parkings voor vrachtwagens

Op voorstel van Transport and Logistics Belgium, het overkoepelend orgaan van de transportfederaties Febetra, TLV en UPTR, vragen de sociale partners uit het Paritair Comité 140.03 het volgende. Vertrekkende vanuit de vaststelling dat er niet alleen veel te weinig...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This