Sud Fresh investeert in 12 FH-trekkers van Volvo Trucks

Verschenen: 3 april 2024

Sud Fresh, specialist in temperatuurgecontroleerd transport van voeding uit Rhisnes, investeert in 12 nieuwe FH I Save-trekkers van Volvo Trucks. De investering kadert in een grotere bestelling van in totaal 31 voertuigen, inclusief 19 bakwagens van het type 6X2 en 4X2. De bestelde voertuigen dienen deels ter uitbreiding en deels ter vervanging van de bestaande vloot.

Sud Fresh werd opgericht in 1997 door Vincent Gaillard en zijn partner Yvan Jemelka. Jemelka liet het leven in 2008. Vincent Gaillard heeft de ontwikkeling van het bedrijf verder gezet en zo is het uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende bedrijven in Benelux op het vlak van geconditioneerd transport en opslag in de voedingssector. De afgelopen jaren kende het bedrijf een stevige uitbreiding door autonome groei van enkele strategische klanten. Het bedrijf telt ongeveer 300 medewerkers om 100% van haar diensten intern te verzorgen.

Binnen de vloot van Sud Fresh vormen Volvo Trucks een grote meerderheid. De reden hiervoor is niet alleen de kwaliteit en veiligheid van Volvo voertuigen maar ook de betrouwbare service die Truck Service Sébastian biedt.

Lange-termijnrelatie

“Momenteel beschikken we over een vloot van 155 motorvoertuigen waarvan 75% bestaat uit Volvo Trucks. We hebben een sterke lange-termijnrelatie, dankzij de goede samenwerking met de dealers in Namen en Luxemburg, de betrouwbaarheid van het materiaal en het comfort dat de vrachtwagens bieden voor onze chauffeurs”, zegt Vincent Gaillard, CEO van Sud Fresh. Om de CO2- uitstoot van de trekkers te verminderen, koos Sud Fresh voor de FH 460 I-Save, die tot 10% minder diesel verbruikt. Voor elk voertuig is ook een onderhouds- en reparatiecontract inbegrepen.

De logistieke dienstverlener volgt ook de ontwikkelingen in elektrisch vrachtvervoer op de voet. “Door onze specialisatie in gekoeld vervoer stellen er zich momenteel nog uitdagingen rond de autonomie en het bereik van elektrische vrachtwagens”, zegt Gaillard.

Laadinfrastructuur

Sud Fresh onderzoekt volop de mogelijkheden om laadinfrastructuur te voorzien op zijn logistieke sites waarvan de energie aangeleverd wordt door zonnepanelen en twee windmolens. “De aanvragen voor de nodige vergunningen daarvoor lopen bij de Waalse netbeheerder ORES, maar we wachten nog op duidelijkheid over wat er mogelijk is en wanneer we dit kunnen verwezenlijken”, verduidelijkt Gaillard. “We zetten in elk geval volop in op decarbonisatie. We behaalden net onze eerste ster van het CO2-reductieprogramma Lean & Green en we zijn goed op weg naar een tweede ster”, aldus de CEO van Sud Fresh.

Meer nieuws

Kilometerheffing: wat verandert er op 1 juli 2024?

Kilometerheffing: wat verandert er op 1 juli 2024?

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing. Om de vergroening van het logistiek transport aan te moedigen, heeft ook het Brussels Hoofdstedelijk Gewest het voordeeltarief van nul...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This