Thermo King lanceert BlueTrack, het nieuwe Service Excellence programma dat stilstand van geconditioneerde wagenparken voorkomt en wordt ondersteund met excellente dealerservice

Verschenen: 10 december 2020

Het nieuwe programma is ontworpen en op maat gemaakt om de bedrijfstijd van klanten te maximaliseren en combineert expertise op het gebied van gegevensgebruik, modellen voor uitmuntende dienstverlening en nieuwe servicecontracten.

Thermo King®, een marktleider in temperatuurbeheersoplossingen voor diverse mobiele toepassingen en een merk van Trane Technologies, heeft vandaag het nieuwe Blue Track-programma gelanceerd, haar unieke en klantgerichte dienstverleningsmodel dat de klantenondersteuning opnieuw definieert binnen het Thermo King-dealernetwerk in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het Thermo King Blue Track-programma is op maat gemaakt om de bedrijfstijd van klanten te maximaliseren en de inzetbaarheid van het wagenpark te verhogen door gebruik te maken van de technische expertise, servicemogelijkheden, connectiviteit en gegevensanalyse van Thermo King met een marktleidend(e) dealernetwerk en dekking.

Het Blue Track-programma van Thermo King implementeert nieuwe gestandaardiseerde en verbeterde service, waaronder proactieve en transparante klantcommunicatie met gecentraliseerde 24/7 wagenparkbewaking, triage- en expresdiensten op afstand, proactief onderhoud en reparatie, en verbeterde en gedetailleerde informatie over de koelunit. De diensten binnen het Thermo King Blue Track-programma zijn op maat gemaakt om geplande en ongeplande stilstand van het wagenpark met 15-20 procent te verminderen en het wagenparkgebruik met 5 procent te verbeteren. Dit vertaalt zich direct in lagere totale eigendomskosten en een beter investeringsrendement voor de klanten.

“Transport vormt een belangrijk onderdeel van onze economie en onze manier van leven. Ongeveer één op de zes vrachtwagens en opleggers wordt gekoeld en vervoert voedsel, farmaceutische producten en zeer waardevolle ladingen die zowel een stabiele temperatuur als een stabiele luchtvochtigheid nodig hebben. Het maximaliseren van hun bedrijfstijd is altijd onze eerste prioriteit geweest”, aldus Francesco Incalza, president van Thermo King voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. “Als wereldwijde onderneming beschouwt Thermo King het al lang als haar verantwoordelijkheid om een leider in de sector te zijn, niet alleen bij het ontwerpen en vervaardigen van duurzame producten voor onze klanten, maar ook bij het leveren van de buitengewone service en ondersteuning die de activiteiten van onze klanten kunnen stimuleren. Met het Thermo King Blue Track-programma leggen we deze lat nog hoger.”

Met wereldwijde trends zoals steeds strengere milieuregels, de elektrificatie van transport en digitale connectiviteit, blijft het belang van bedrijfstijd groeien – naast het feit dat klanten steeds meer consistente serviceniveaus verwachten. Het Thermo King Blue Track-programma richt zich op deze eerste prioriteit van wagenparkbeheerders, en een van de meest directe factoren die van invloed zijn op hun vermogen om inkomsten te verhogen en te profiteren van efficiëntie voor het volledige wagenpark. 

“Bij Thermo King willen we dat onze klanten zich op één ding concentreren: hun bedrijf leiden en hun missie om de goederen veilig te vervoeren – zonder enige onderbreking”, zegt Claudio Zanframundo, channel excellence- en customer service leader bij Thermo King voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. “Het Thermo King Blue Track-programma vormt de essentie van die aanpak. We veranderen de regels van het spel terwijl we van een reactieve naar een volledig proactieve klantenondersteuning gaan die maar één doel heeft: onze klanten in staat stellen het gebruik van hun wagenpark te verbeteren.” 

Met het Blue Track Programma zet Thermo King volledig in op connectiviteit met een 24/7 ondersteuning door een team dat holistisch kijkt naar wat er gebeurt met de koelunit – zo kan er worden geanticipeerd op potentiële problemen voordat ze zich voordoen en kunnen deze proactief worden aangepakt. Het Thermo King Blue Track-programma vergroot de mogelijkheden van de dealers verder, wat resulteert in een dynamischer dealernetwerk dat slimmere, snellere en uitgebreidere service kan bieden.

De belangrijkste voordelen voor de klant van het Thermo King Blue Track-programma zijn:

  • Realtime bewaking, centrale monitoring en 24/7 zichtbaarheid van het wagenpark via TracKing™. Via telematica worden de gegevens van de wagenparken van de klant verzameld en centraal bijgehouden op het Thermo King Tracking-platform. Als er een alarmcode gesignaleerd, kan meteen op afstand advies voor het meest efficiënte onderhoud plaatsvinden zodat de uitvaltijd geminimaliseerd wordt. Dit gebeurt proactief en op basis van de verzamelde gegevens. 
    Met Thermo King Connected Solutions kunnen klanten ook een breed scala aan factoren monitoren met betrekking tot de prestaties van hun wagenpark – in real time op het Tracking-platform.
  • Mobiel en lokaal preventief onderhoud. Het Thermo King Blue Track-programma verzekert dat klanten toegang hebben tot de juiste onderhouds- en reparatiemiddelen waar en wanneer dat nodig is. Dankzij de verzamelde telematicagegevens kan de reparatie-efficiëntie met 5 tot 15 procent worden verhoogd.
  • Consistente service-ervaring, snellere reparatie, kortere en gemonitorde stilstandtijd. Als ongepland onderhoud of 24/7 noodonderhoud nodig is, kunnen klanten profiteren van de ondersteuning van het hele netwerk. Het klantenserviceteam leidt hen naar de optimale Thermo King Blue Track-servicelocatie om ervoor te zorgen dat de werkplaatstijd wordt gepland en uitgevoerd met minimale uitvaltijd.
  • Verbeterde klantcommunicatie. Klanten ontvangen duidelijke en tijdige sms- en e-mailupdates wanneer een service vereist of onderweg is. Deze updates omvatten herinneringen, meldingen van voortgang en bereikte mijlpalen (bijv. ‘Reparatie is begonnen’) en aankondigingen van voltooide werkzaamheden om hen bij elke stap op de hoogte te houden.

Klanten kunnen profiteren van de voordelen van het Thermo King Blue Track-programma door te kiezen uit verschillende niveaus van Blue Track-servicecontracten die zijn afgestemd op hun specifieke behoeften.

Blue Track Select-certificering wordt toegekend aan dealers binnen het Thermo King-netwerk van meer dan 500 geautoriseerde servicepunten in 75 landen die actief een reeks geavanceerde mogelijkheden zullen bieden, zoals 24/7 beschikbaarheid, dekking door mobiele servicewagens, gecertificeerde technici, snelle doorlooptijden en beschikbaarheid van originele onderdelen. 

Ga voor meer informatie naar www.europe.thermoking.com

Meer nieuws

Kwalitatieve parkings voor vrachtwagens

Kwalitatieve parkings voor vrachtwagens

Op voorstel van Transport and Logistics Belgium, het overkoepelend orgaan van de transportfederaties Febetra, TLV en UPTR, vragen de sociale partners uit het Paritair Comité 140.03 het volgende. Vertrekkende vanuit de vaststelling dat er niet alleen veel te weinig...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This