De nieuwe service voor realtime-bewaking en diagnose op afstand maximaliseert de uptime van de klant met data-analyse, connectiviteit en deskundige ondersteuning.
Thermo King®, toonaangevend in oplossingen voor temperatuurgecontroleerd transport en een merk van Trane Technologies, heeft vandaag zijn nieuwe ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service aangekondigd. De nieuwe service combineert de expertise van Thermo King met de mogelijkheden van de tweerichtingscommunicatiemodule van TracKing Connected Solutions en maakt zo 24/7, continue, proactieve monitoring van het gekoelde transport van de klant mogelijk.
ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring geeft klanten gemoedsrust wetende dat hun lading in goede handen is. De omgeving waarin hun temperatuurgevoelige lading wordt vervoerd, wordt namelijk constant in het oog gehouden door de experts in de sector. In het geval van een temperatuurafwijking of een probleem met de koelunit, reageert het Thermo King-team onmiddellijk en onderneemt het actie om het probleem op afstand op te lossen of raadt het de dichtstbijzijnde mogelijkheid ter ondersteuning aan voor een snelle oplossing.
“De nieuwe ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring is meer dan alleen een alarm dat de wagenparkbeheerder op de hoogte stelt van een probleem met de lading. In feite nemen we deze last van zijn of haar schouders”, zegt YoungJo Hong, Senior Product Manager Services Concepts bij Thermo King. “Met ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring hebben we de realtime-data-analyse gekoppeld aan Thermo King-experten, die monitoren en actief de klanten helpen als er zich een probleem voordoet. We hebben de technologie, kennis en service-infrastructuur bij elkaar gebracht om onze klanten te ondersteunen tijdens elke fase van het traject van een lading.”
In het geval van een storing of probleem, proberen we dit eerst op te lossen door gebruik te maken van de tweerichtingscommunicatie van TracKing, waarmee de expert van Thermo King de koelunit op afstand kan beheren. Als het probleem niet op afstand kan worden opgelost en onmiddellijke aandacht van de klant vereist, ontvangt de klant direct een melding van de gebeurtenis, inclusief een analyse door de expert, aanbevelingen voor de volgende stappen en een routebeschrijving naar de dichtstbijzijnde Thermo King-dealer die de oplossing kan bieden.
“Met ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring kunnen onze klanten erop vertrouwen dat de omstandigheden waarin hun lading wordt vervoerd, worden gemonitord en gecontroleerd door echte experts. Vooral in combinatie met ThermoKare-serviceovereenkomsten biedt onze complete uptime-oplossing onze klanten gemoedsrust, zodat ze zich kunnen concentreren op de rest van hun activiteiten”, aldus YoungJo Hong.
Transfesa Logistics: elke lading krijgt aandacht
Een bedrijf dat al ervaring heeft met de ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service, is Transfesa Logistics, een toonaangevend bedrijf in deur-tot-deurlogistiek en in oplossingen voor vrachtvervoer. Transfesa Logistics biedt haar klanten het grootste weg-, trein- en intermodale deur-tot-deur-vervoersnetwerk van Europa. Om te voldoen aan de specifieke behoeften van het vervoer van bederfelijke etenswaren en dranken, en om productbederf tot een minimum te beperken, heeft Transfesa Logistics de hoogwaardige koeloplossingen van Thermo King aangevuld met de nieuwe ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service.
“We willen de hoogste normen voor temperatuurregeling in onze containers garanderen, en reken maar dat er veel mis kan gaan tijdens het transport van een gevoelige lading over lange afstanden”, zegt Pedro Ramos Vila, global accountmanager bij Transfesa Logistics. “Om er zeker van te zijn dat geen enkele storing onopgemerkt blijft bij elke fase van een lange reis, en dat storingen op de juiste wijze worden afgehandeld, hebben we besloten dit aan Thermo King over te laten.”
“Gedurende de zes maanden dat we de 24/7 Fleet Monitoring-service van Thermo King gebruiken, heeft dit ons het verlies bespaard van ten minste drie volle ladingen aan bederfelijke producten. Als de controleteams van Thermo King niet hadden ingegrepen, zouden die ladingen verloren zijn gegaan”, concludeert Pedro Ramos Vila.
De belangrijkste kenmerken en voordelen voor de klant van de ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service zijn:
- Realtime-monitoring, diagnose op afstand en ondersteuning van experts ter voorkoming van verlies van lading
- Probleemoplossing op afstand via TracKing-tweerichtingscommunicatie voor maximale uptime
- Wekelijks wagenparkrapport en toegang tot de TracKing-website met alle datadossiers
- Uitgebreide dekking, 24/7, met meer dan 500 geautoriseerde servicepunten in 75 landen voor tijdige corrigerende acties in het geval dat een technische ingreep noodzakelijk is.