Thomas Hilse werd benoemd tot de nieuwe IVECO Brand President. In deze functie zal hij vanaf 1 november wereldwijd verantwoordelijk zijn voor productmanagement, sales, marketing en network development voor het merk IVECO. Zijn taak is daarbij de positie van het merk verder te versterken en de aanwezigheid ervan op de verschillende markten uit te breiden. Thomas zal het merk IVECO het nieuwe tijdperk voor het bedrijf binnenleiden, zoals dat onlangs is aangekondigd tijdens de Capital Markets Day in New York, waarin de ‘Transform2win-strategie’ en de samenwerking met Nikola voor de bouw van elektrische vrachtwagens voor langeafstandstransport een centrale rol spelen.
Thomas heeft een indrukwekkend palmares met 22 jaar ervaring in de vrachtwagen-, bus- en bedrijfsvoertuigenindustrie, waarin hij uiteenlopende internationale managementposities heeft bekleed voor verschillende merken in Europa, NAFTA, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië. In deze functies heeft hij alle aspecten van de branche leren kennen, van sales en business development, tot customer service en productplanning, waarbij hij de positie van CEO heeft bereikt. Hij studeerde werktuigbouwkunde en bedrijfskunde en heeft een master in Internationale Relaties.