Transfesa Logistics vertrouwt op ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring van Thermo King voor continue vrachtbescherming

Verschenen: 24 februari 2022

De nieuwe realtime monitoring, diagnose op afstand en deskundige ondersteuning helpen Transfesa om de bedrijfstijd te verhogen, productbederf en ladingverlies te verminderen.

Transfesa Logistics maximaliseert bedrijfstijd en ladingbescherming door te kiezen voor de nieuwe ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service van Thermo King®, toonaangevend in oplossingen voor temperatuurgecontroleerd transport en een merk van Trane Technologies

Transfesa is een toonaangevend bedrijf in deur-tot-deur-logistiek en -vrachtvervoeroplossingen, met 78 jaar geschiedenis in spoorwegactiviteiten. Transfesa biedt zijn klanten het grootste weg-, trein- en intermodale deur-tot-deur-vervoersservicenetwerk van Europa. In samenwerking met Euro Pool System biedt de CoolRail-service, aangedreven door Transfesa Logistics, een snelle, duurzame en economisch aantrekkelijke transportoplossing voor versproducten. Om te voldoen aan de specifieke behoeften van het transport van bederfelijke voedsel- en drankproducten en het minimaliseren van productbederf, heeft Transfesa nauw samengewerkt met Thermo King om diens technologie, expertise en service-infrastructuur te benutten.

Het wagenpark van gekoelde containers van Transfesa is uitgerust met Thermo King SLXi-koelunits die zijn aangepast aan de eisen van intermodaal transport. De units zijn voorzien van Thermo Kings BlueBox- en TracKing-connectiviteitstechnologie, waardoor grotere zichtbaarheid, bewaking op afstand en tweerichtingscommunicatie mogelijk worden gemaakt. Dankzij deze connectiviteitsmogelijkheden kon Transfesa de ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring-service implementeren. Deze nieuwe centrale bewakingsoplossing van Thermo King combineert realtime bewaking van het koelwagenpark, diagnose op afstand en proactieve ondersteuning die dag en nacht wordt uitgevoerd door experts van Thermo King.

“Bij Transfesa willen we de hoogste normen voor temperatuurregeling in onze containers garanderen, en reken maar dat er veel mis kan gaan tijdens het transport van een gevoelige lading  over lange afstanden”, zegt Pedro Ramos Vila, Global Account Manager bij Transfesa Logistics. “Om er zeker van te zijn dat geen enkele storing onopgemerkt blijft bij elke fase van een lange reis, en dat storingen op de juiste wijze worden afgehandeld, hebben we besloten dit aan Thermo King over te laten.”

“ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring is meer dan alleen een alarm dat de wagenparkbeheerder op de hoogte stelt van een probleem met de lading. We hebben de technologie, kennis en service-infrastructuur gecombineerd om onze klanten tijdens elke stap van hun vrachtreis te ondersteunen,” aldus Alain van Schaik, Key Strategic Account Manager bij Thermo King Transportkoeling. “Met ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring, kunnen Thermo King-experts centraal de koelunits van Transfesa en de temperatuur in de containers monitoren. Als er spoed is die invloed op de lading kan hebben, kunnen zij direct actie ondernemen en het probleem op afstand verhelpen, of de klant op de hoogte stellen en bij het dichtstbijzijnde tankstation voor een oplossing zorgen.”

“De wetenschap dat de toestand waarin onze vracht reist wordt gemonitord en gecontroleerd door echte specialisten, geeft ons de gemoedsrust om ons te concentreren op de rest van onze activiteiten”, aldus Pedro Ramos Vila.  “Gedurende de zes maanden dat we de 24/7 Fleet Monitoring-service van Thermo King gebruiken, heeft dit ons het verlies bespaard van ten minste drie volle ladingen aan bederfelijke producten. Als de controleteams van Thermo King niet hadden ingegrepen, zouden die ladingen verloren zijn gegaan.”

Ga voor meer informatie over ThermoKare 24/7 Fleet Monitoring van Thermo King naar  www.europe.thermoking.com.

Meer nieuws

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This