Transuniverse Forwarding opent nieuw kantoor in Roemenië

Verschenen: 8 maart 2018

Transuniverse Ro S.R.L., de Roemeense dochter van Transuniverse Forwarding uit Wondelgem, is verhuisd naar een nieuwe zetel in Constanta. Door de forse groei van de ‘controletoren’-activiteiten was de vroegere locatie te klein geworden. Voor een aantal grote klanten houdt het Roemeense kantoor toezicht op de hele supply chain. Het verzorgt ook de administratieve opvolging van alle zendingen van de groep.

Transuniverse Forwarding is sinds 2010 met een eigen kantoor in Constanta aanwezig. Inmiddels telt het dochterbedrijf onder leiding van Lavinia Racovita een twintigtal medewerkers.  Oorspronkelijk is het opgestart om de hoofdzetel in  België administratieve ondersteuning te bieden, zoals de opvolging en verwerking van de in- en uitgaande facturatie. Na enkele jaren  heeft het bedrijf ook een controletorenfunctie gekregen. “Inmiddels is deze functie de belangrijkste van Transuniverse Ro geworden”, legt Frank Adins, voorzitter van Transuniverse Forwarding  Group, uit.  “Voor een aantal grote klanten met complexe goederenstromen houdt deze ‘control tower’ toezicht op de hele supply chain”. De opvolging van de goederen gebeurt hoofdzakelijk geautomatiseerd, maar in sommige gevallen moeten mensen proactief ingrijpen. “Ontbrekende, onvolledige of tegenstrijdige gegevens worden door de Roemeense operatoren opgespoord, gecheckt en in het systeem aangevuld”, voegt  IT-verantwoordelijke Kevin Demeyer, toe.

Administratieve opvolging

Het kantoor in Constanta neemt daarnaast ook de administratieve opvolging van alle zendingen van Transuniverse Forwarding voor haar rekening. Die supportfunctie reikt van order input tot facturatie, over voorbereiding van douanedocumentatie, controle van inkomende facturen ,enzovoort. Het verzorgt daarnaast ook de ‘statusopvolging’ van de zendingen via de zogenaamde ‘e-tracker’. Bij elke nieuwe stap passen de medewerkers de status van de zending aan en delen ze die info met de verzender en ontvanger van de goederen. Het Roemeense kantoor faciliteert dus ook de communicatie naar de klanten toe. “Dat alles verlicht de werklast voor onze mensen in België aanzienlijk. Zo kunnen zij zich meer focussen op de operationele kant van onze bedrijvigheid en de planning van alle transporten”, legt Kevin Demeyer uit.

Zes vertrekken per week

 Het kantoor in Roemenië heeft ook een operationele activiteit, maar die is eerder beperkt”, voegt Frank Adins toe. Vrachtwagens van Transuniverse vertrekken zes maal per week naar Roemenië met groepagezendingen, alsook met deelladingen en volle vrachten. De transittijd bedraagt vijf à zes dagen.  De nationale distributie in Roemenië wordt uitgevoerd door een lokale agent in Timisoara.

Meer nieuws

Kwalitatieve parkings voor vrachtwagens

Kwalitatieve parkings voor vrachtwagens

Op voorstel van Transport and Logistics Belgium, het overkoepelend orgaan van de transportfederaties Febetra, TLV en UPTR, vragen de sociale partners uit het Paritair Comité 140.03 het volgende. Vertrekkende vanuit de vaststelling dat er niet alleen veel te weinig...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This