Van Wezel Autoparts transporteert jaarlijks 750.000 auto-onderdelen met Iveco Daily

Verschenen: 9 oktober 2018

Twintig Iveco Daily’s vertrekken iedere dag met meer dan drieduizend wisselstukken vanuit Tienen bij Van Wezel Autoparts naar groothandels in België en Luxemburg. De voertuigen worden gekocht bij Garage Govaerts Hugo uit Linter die het wagenpark ook onderhoudt.

Van Wezel Autoparts begon met de productie van overzetonderdelen in een tijd dat auto’s snel roestten en de drempels snel moesten worden vervangen. Toen de constructeurs wagens begonnen te produceren die niet meer roestten, schakelde Van Wezel over naar spatborden en motorkappen, koetswerkonderdelen die snel beschadigd raken bij een ongeluk. Intussen heeft het bedrijf een heel gamma aan plaatwerk. “Essentieel is dat de kwaliteit van die stukken gelijkwaardig is als de originele”, zegt Sales Manager Bart Daenen. “Met onze Equipartdelen, geruggesteund door de ISO 17020 certificering die we recentelijk behaalden,  maken we die belofte waar.”

Om de kwaliteit van aangeleverde onderdelen te testen heeft Van Wezel Autoparts in Tienen een tweehonderdtal testwagens waarop elk nieuw onderdeel dat een fabrikant levert eerst uitvoerig wordt getest voor het in omloop komt. Zelf produceert Van Wezel Autoparts geen stukken meer, de focus gaat volledig naar de distributie ervan in gigantische hoeveelheden. Zo gaan er jaarlijks 900.000 buitenspiegels en 1.000.000 koplampen in Tienen de deur uit en heeft Van Wezel Autoparts de grootste centrale voorraad radiatoren en aircodelen in Europa. Om al die stukken op te slaan gebruikt het bedrijf ook een deel van de gebouwen van Sylvania, de lampenfabriek die twee jaar geleden zijn productie fors terugschroefde.

Voor de distributie in België, Luxemburg en een deel van Nederland doet Van Wezel Autoparts al meer dan 30 jaar beroep op Iveco. Nu is dat met de Iveco Daily 50C15 met een laadruimte van 25 m³. Die is onder meer uitgerust met airco en een geveerde zetel zodat de chauffeurs voldoende comfort hebben. Voor de veiligheid zijn ze begrensd op 110 kilometer per uur. Er staat nu een nieuwe, lichtere laadbak op die in vergelijking met de vorige 30 cm langer is en 150 kilogram minder weegt.

Meer nieuws

Mercedes-Benz laat Actros 1047 km rijden op vloeibare waterstof

Mercedes-Benz laat Actros 1047 km rijden op vloeibare waterstof

Op 26 september hield Mercedes-Benz Trucks een event in Berlijn, waarbij een recordrit met een Mercedes-Benz Actros trekker met brandstofcel van Cellcentric op vloeibare waterstof werd afgesloten. De trekker oplegger combinatie van 40 ton had een traject van de...

Piaggio Porter NP6: Fris gezicht in de stad

Piaggio Porter NP6: Fris gezicht in de stad

Piaggio Porter NP6 met kastopbouw   Beherman Motors, invoerder van de citytrucks van Piaggio Commercial presenteert met de Piaggio Porter NP6 een ideale lichte vrachtwagen voor inzet in stads- en dorpskernen. Naast het standaard chassis-cabinemodel, de pick-up en...

De Lijn zoekt chauffeurs en technici

De Lijn zoekt chauffeurs en technici

De Lijn zet voortdurend alles op alles om nieuwe collega’s aan te trekken. Oktober wordt terug jobdagen-maand. Er werden 900 chauffeurs gezocht voor 2023. De teller van aangeworven chauffeurs dit jaar staat ongeveer op 600. Dat betekent dat er via een aantal...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This