Bobcat-machines krijgen een krachtige, nieuwe styling

Verschenen: 31 oktober 2019

Bobcat heeft een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd die de iconische ‘One Tough Animal®’ merkboodschap van het bedrijf weerspiegelt, terwijl ook de kernkwaliteiten van de Bobcat-machines krachtiger worden weergegeven: robuustheid, wendbaarheid en veelzijdigheid. Tegelijkertijd verenigt en versterkt de nieuwe look de visuele identiteit van alle Bobcat-productlijnen. De nieuwe styling is nu meer modulair en kan worden toegepast op alle machines.

Als eerste stap in de implementatie van de nieuwe branding werd het machineontwerpelement van het nieuwe systeem gebruikt in de vorig jaar gelanceerde 2 tot 4-tons R-serie minigraafmachines. Er werden nieuwe stylingstickers ontworpen die nu worden gelanceerd om de nieuwe merkidentiteit af te ronden. In de EMEA-regio zullen de laders uit de M-serie (S450, S510 en S530) de eerste machines zijn met de nieuwe styling. Deze machines zijn vanaf januari 2020 leverbaar. De volgende EMEA-productlijn met het volledig nieuwe ontwerp is de R-serie laders, die ook in 2020 leverbaar zullen zijn. Andere modellen volgen later.

Nieuwe styling 

Sinds een aantal jaren genieten de producten van Bobcat een sterke identiteit, bestaande uit witte, zwarte en oranje kleuren met het Bobcat-logo. “De eenvoudige verticale en horizontale karakterlijnen en het platte oppervlak van de styling waren goed herkenbaar”, legt Jin Hup Yeu van het Doosan Design Center in Seoul uit, die het ontwerpteam leidde. ”Dit is echter een volledig nieuw ontwerp voor een nieuw tijdperk. De zeer aantrekkelijke silhouetten en optimale proporties benadrukken de unieke persoonlijkheid van de machines. Bovendien zorgt de nieuwe sticker met 3D-effecten voor een meer dynamische, 3-dimensionale look-and-feel van het exterieur van de machine. Dat roept meer emotie op bij de kijker.”

“Het grafische ontwerp heeft een compacte en robuuste uitstraling, die goed past bij de machines. In plaats van alleen maar rechte lijnen gebruikt het nieuwe ontwerp een lichte kromming om de kracht en de robuustheid beter over te brengen. En dankzij een sterker, scherper en ambitieuzer profiel communiceert het nieuwe ontwerp een geavanceerd hightech imago. Bovendien is het Bobcat-logo op de achterkant afgewerkt met een sterkere en meer zichtbare styling met kleine variaties om het ontwerp van de specifieke productlijn te accentueren.”

Robuust, wendbaar en veelzijdig

De ontwerptaal varieert licht – afhankelijk van het type, de functie en de grootte van de apparatuur. Zo benadrukken de compacte machines bijvoorbeeld de ‘wendbare’ en ‘veelzijdige’ kwaliteiten met een stijlvolle en strakke uitstraling. De zwaardere machines daarentegen leggen de nadruk op hun ‘krachtige’ en robuuste kwaliteiten.Door de nieuwe styling te verankeren in Bobcat’s DNA, die samen te vatten in met de trefwoorden “robuust, wendbaar en veelzijdig” hebben de ontwerpers het kenmerkende silhouet van het materieel en het unieke, aloude Bobcat-beeld een nieuwe dynamiek gegeven.

Meer nieuws

TVM Belgium lanceert zero-emissieverzekering

TVM Belgium lanceert zero-emissieverzekering

Als eerste verzekeringsmaatschappij in de sector introduceert TVM Belgium een speciale zero-emissieverzekering voor vrachtwagens en bestelwagens. Veel bedrijven zijn anno 2024 volop aan het investeren in voertuigen op alternatieve brandstoffen. TVM Belgium wil haar...

Wie wordt 1 juni de “Beste heftruckchauffeur van België”?

Wie wordt 1 juni de “Beste heftruckchauffeur van België”?

Linde verdeler Motrac organiseert nationaal kampioenschap heftruckrijden in Antwerpen Zaterdag 1 juni kunnen heftruckchauffeurs uit heel België opnieuw deelnemen aan het nationaal kampioenschap heftruckrijden van Motrac. De Belgian LindeCup, die dit jaar al voor de...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This