DHL breidt zijn duurzame vloot in Duitsland uit met 178 nieuwe IVECO S-WAY CNG

Verschenen: 29 februari 2024

  • DHL Group heeft in totaal 178 nieuwe IVECO S-Way CNG besteld voor zijn divisie Post & Parcel Duitsland.
  • De technologie voor gecomprimeerd aardgas is momenteel het verst ontwikkeld op de markt, waardoor de infrastructuur beter ontwikkeld is en de voertuigen gemakkelijker verkrijgbaar zijn in vergelijking met andere alternatieve aandrijfsystemen.
  • De nieuwe voertuigen zullen voornamelijk worden ingezet voor inter-hub transport in DHL-pakketcentra en voor het ophalen van klanten, evenals voor stedelijke leveringen aan postkantoren, wat aanzienlijk bijdraagt aan het koolstofvrij maken van het vrachtvervoer over de weg.

DHL Group heeft een bestelling geplaatst voor in totaal 178 nieuwe IVECO S-Way CNG-trucks voor zijn divisie Post & Parcel Duitsland, waarmee zijn vloot wordt uitgebreid tot meer dan 450 CNG-trucks. De nieuwe trucks op bio-CNG zullen de ecologische voetafdruk van DHL Group verder verkleinen en een aanzienlijke bijdrage leveren aan het koolstofvrij maken van het wegtransport.

IVECO S-WAY CNG met bakwagen

Van de bestelde eenheden zullen 161 IVECO S-Way CNG-trucks met een AD190S34/P CNG-bak worden ingezet voor kortere afstanden en dagtochten. De trucks hebben een 4×2 standaard chassis met een bruto voertuiggewicht van 19 ton, een Active Day standaard cabine met een laag dak en een 340 pk 9-liter Euro VI CNG motor. Aan de linker- en rechterkant zijn vier gastanks met een gravimetrisch vulvolume van 80 kg per kant gemonteerd. Met een totaal van 160 kg CNG bieden de trucks een actieradius tot 670 km.

IVECO S-WAY CNG met chassis voor wissellaadbak

De resterende 17 IVECO S-Way CNG zijn uitgerust met een AS260S46Y/FS CM CNG wissellaadbakchassis en zullen worden gebruikt voor inter-hubvervoer. Deze voertuigen hebben een 6×2 standaard chassis met een gestuurde naloopas, de ruime Active Space cabine en een 460 pk 13-liter Euro VI CNG motor. De CNG-tanks hebben een gravimetrisch vulvolume van in totaal 240 kg, wat een actieradius tot 1000 km mogelijk maakt.

Bio-CNG is een duurzame hernieuwbare brandstof die wordt gewonnen uit afval en restmaterialen. Door gebruik te maken van Bio-CNG zal DHL haar CO2-uitstoot aanzienlijk verminderen met wel 95 procent in vergelijking met een dieseltruck – en zal zelfs een negatieve CO2-voetafdruk kunnen bereiken tot -120 procent als deze afkomstig is van mest.

Naast langeafstandsritten zijn de motoren van IVECO-trucks op bioCNG stiller dan die van conventionele verbrandingsmotoren, waardoor deze voertuigen bijzonder geschikt zijn voor stedelijke toepassingen en nachtelijke leveringen, terwijl ze het comfort van de bestuurder verhogen.

Meer nieuws

MAN breidt zijn gamma emissievrije voertuigen uit

MAN breidt zijn gamma emissievrije voertuigen uit

Kleine reeks vrachtwagens met waterstofverbranding gepland voor 2025 • Aanvankelijk ongeveer 200 voertuigen voor geselecteerde markten • De hTGX is bijzonder geschikt voor speciale toepassingen • Het voertuig vult het gamma zuiver elektrische voertuigen aan MAN Truck...

DAF introduceert PACCAR Connect

DAF introduceert PACCAR Connect

Nieuw online fleet management platform voor optimale efficiency Met een breed aanbod aan informatie en een toonaangevend gebruiksgemak zet het nieuwe PACCAR Connect de maatstaf op het gebied van online fleet management platforms. PACCAR Connect is gemakkelijk...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This