FR5 van Sortimo – het flexibele legbordsysteem voor bestelwagens

Verschenen: 16 oktober 2019

Sortimo, marktleider in bedrijfsvoertuiginrichting en slimme mobiliteitsoplossingen, brengt met FR5 een gloednieuw legbordsysteem op de markt, speciaal ontworpen voor koerier-, express- en pakketdiensten. FR5 biedt een maximale flexibiliteit met maximaal gebruik van de laadruimte. Daarbovenop zorgt deze flexibele voertuiguitrusting voor de grootst mogelijke veiligheid tijdens het dagdagelijkse werk. FR5 is ontwikkeld op basis van componenten van het SR5 modulair systeem waardoor de SR-BOXXen perfect geïntegreerd kunnen worden. Bovendien biedt het nieuwe legbordsysteem extra gebruiksgemak voor vakmannen en onderhoudstechnici die geen statische installatie willen.

Voor koerier-, express – en pakketdiensten

De FR5 voertuiguitrustingbiedt enorm veel mogelijkheden voor pakketbezorgdiensten en koeriers. Zij maken met dit nieuwe legbordsysteem hun werkprocessen niet alleen sneller en veiliger, maar zullen ze op lange termijn ook vereenvoudigen. Zowel de legborden als zijprofielen passen zich aan het individuele voertuig aan, wat zorgt voor maximale bewegingsvrijheid. De legborden vergrendelen automatisch, zijn gemakkelijk toegankelijk en garanderen een snelle verhandeling van de pakketten. Dankzij de eenvoudige en intuïtieve bediening kunnen de inklapbare legborden met slechts één hand bediend worden.

De combinatie van aluminium en staal maakt de FR5 extreem stevig en staat een laadvermogen van 100 kg per legbord toe. De randvrije GripMaxx-legborden, speciaal ontwikkeld voor het nieuwe systeem, zijn uitgerust met eengeïntegreerde antisliprand voor veilig transport envlotter laden en lossen. Bovendien zet men met het geïntegreerde Sortimo ProSafe-ladingbeveiligingssysteem eenvoudig pakketten van alle formaten vast, waardoor het risico op schade tot een minimum beperkt wordt.

Voor vakmannen en onderhoudstechnici

Het flexibele legbordsysteem van Sortimo is ook bijzonder interessant voor vakmannen en onderhoudstechnici die enerzijds op zoek zijn naar een volwaardige bedrijfswageninrichting en anderzijds regelmatig een hoge laadcapaciteit nodig hebben om grote items te vervoeren. Dankzij de eenvoudige FR5 klapfunctie kunnen de legborden, indien nodig, snel en eenvoudig omhoog geklapt worden zodat er voldoende ruimte is voor grote artikelen. Bovendien kan het bedrijfsvoertuig zo in het weekend ook gebruikt worden voor het vervoer van fietsen en andere grote vrijetijdsartikelen.

FR5 is een echt ruimtewonder en dankzij de synergie met de SR5-componenten zijn de mogelijkheden legio. De SR5 aluminium zijpanelen en tussenprofielen worden ook gebruikt in de FR5. De legborden – zonder rand, met randhoogte 2 (34 mm) en met randhoogte 4 (68 mm) – zijn volledig geïntegreerd in het slimme Sortimo-systeem. Bovendien kunnen de legborden verder geoptimaliseerd worden door ze uit te rusten met verdeelschotten, Sortimo SR-BOXXen voor gereedschap, werkmateriaal en kleine componenten, en antislipmatten om te voorkomen dat de lading beweegt. Tot slot kunnen mySortimo-labels gebruikt worden voor een optimaal overzicht in de laadruimte.

Meer nieuws

Hoe klaar is uw organisatie voor elektrische trucks?

Hoe klaar is uw organisatie voor elektrische trucks?

De transitie naar emissieloos transport: hoe pakt u dit aan?   De Volvo Business Case Simulator begeleidt u naar een groenere toekomst   De overgang naar elektrische vrachtwagens is onvermijdelijk én cruciaal voor een duurzamere toekomst. Maar hoe weet u of...

Jeroen van den Oetelaar benoemd tot DAF Trucks Chief Engineer

Jeroen van den Oetelaar benoemd tot DAF Trucks Chief Engineer

Jeroen van den Oetelaar is benoemd tot Chief Engineer DAF Vehicles en treedt daarmee ook toe tot DAF Trucks’ Board of Management. Van den Oetelaar neemt vanaf 1 juni deze functie over van Patrick Dean, die promotie maakt tot Director PACCAR Electronics. Van den...

Onze berichten per jaartal

Wenst u deze nieuwsberichten rechtstreeks in je mailbox te ontvangen?

* indicates required
Share This